شناسهٔ خبر: 46104284 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آشنایی با تجهیزات پزشکی خانگی و خرید آن ها

تجهیزات پزشکی خانگی، گروهی از لوازم و تجهیزاتی می باشد که عموما برای تشخیص میزان سلامتی بدن مورد اسفاده قرار می گیرند و همچنین به طور کلی در رابطه با سلامتی بدن انسان می باشد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، تجهیزات پزشکی خانگی، گروهی از لوازم و تجهیزاتی می باشد که عموما برای تشخیص میزان سلامتی بدن مورد اسفاده قرار می گیرند و همچنین به طور کلی در رابطه با سلامتی بدن انسان می باشد. این وسیله ها در دسته های مختلفی قرار می گیرند و دارای انواع متعدد و بسیار زیادی می باشد. در واقع این لوازم و تجهیزات با هدف خاصی تولید می شوند و همانطور که از نام آن مشخص است وجود برخی از این لوازم و تجهیزات پزشکی به خصوص در جامعه امروزی در تمامی خانه ها بسیار لازم و ضروری بوده و در نتیجه بهتر است که همه ی اعضای خانواده با این لوازم آشنایی داشته باشند تا بتوانند در صورت وقوع هر گونه حادثه و همچنین برای افزایش سلامتی اعضا از این لوازم و تجهیزات استفاده کنند. در واقع تجهیزات پزشکی خانگی برای کاهش درد، افزایش سلامتی، و همچنین تشخیص بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با تجهیزات پزشکی خانگی و خرید آن ها

در ادامه این مطلب به معرفی کامل لوازم و تجهیزات پزشکی خانگی و همچنین آشنایی کامل با برخی از این لوازم و راهنمای خرید آن ها پرداخته ایم. در صورتی که فرد بیماری را در خانه خود دارید و یا به افزایش سلامتی جسمانی خود اهمیت می دهید توصیه می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در واقع پس از آشنایی با این تجهیزات در می یابید که وجود آن ها در هر خانه ای بسیار ضروری بوده و در نتیجه در کوتاه ترین مدت اقدام به تهیه آن ها می کنید.

معرفی تجهیزات پزشکی خانگی

این تجهیزات در واقع نوعی لوازم است که در صنعت پزشکی کاربرد بسیار زیادی داشته و در واقع زیر مجموعه ای از لوازم پزشکی می باشد. همانطور که می دانید برخی از بیماران دیگر نیازی به بستری در بیمارستان ها ندارند، اما باید در محیط های خانگی از آن ها مراقبت شود. در نتیجه برای مراقبت از این بیماران باید تجهیزات و لوازمی خاص و مخصوص را به همراه داشت و در حقیقت بدون وجود این لوازم و تجهیزات، مراقبت از بیمار امکان پذیر نمی باشد و در نتیجه مشکلات بسیار زیادی به واسطه عدم وجود این تجهیزات به وجود می آید. به همین دلیل، برای تهیه مناسب ترین لوازم، بهتر است با تجهیزات پزشکی خانگی آشنا شوید تا بتوانید متناسب با نیاز های خود و همچنین بیمار تحت درمان خانگی خود اقدام به تهیه تجهیزات پزشکی خانگی کنید.

به طور کلی می توان گفت که این لوازم و تجهیزات در دسته های متعددی قرار می گیرند. اما برخی از آن ها عبارتند از: دستگاه اکسیژن ساز، تصفیه کننده هوا، پد گرمایی، پمپ سرم، پالس اکسیمتر، لوله تغذیه، دستگاه فشار سنج، دستگاه تب سنج، کپسول اکسیژن، و ... . به بیان بهتر، هر وسیله ای که به بالا بردن سلط سلامتی انسان ها کمک کرده و همچنین کارایی های متعددی در خصوص تشحیص و اندازه گیری علائم حیاتی بدن دارد را شامل می شود. البته لازم به ذکر است که برخی از این تجهیزات در بیمارستان ها نیز کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرند. اما به طور کلی در دسته ی تجهیزات پزشکی خانگی نیز قرار می گیرند.

برای خرید تجهیزات پزشکی خانگی از چه وسایلی شروع کنیم؟

ممکن است که برای تهیه این لوازم ها دچار سر در گمی شوید و نتوانید مهم ترین وسیله را تشخیص دهید تا به عنوان اولین تجهیزات پزشکی برای محیط های خانگی اقدام به تهیه آن ها کنید. اما باید اشاره کرد که بنا به وضعیت بیمار و همچنین نوع بیماری فرد، باید بنا به اولویت های تجویز شده توسط پزشک شروع به خریدن این لوازم کنید. اما لازم به ذکر است که برخی از این تجهیزات چه فرد بیماری در خانه بستری باشد و چه نباشد باید تهیه شوند. این تجهیزات عبارتند از: دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تب سنج.

چرا باید اقدام به خرید دستگاه اکسیژن ساز کنیم؟

به طور معمول هر انسانی در طول روز، حجم بالایی از انواع آلودگی ها و مواد مضر را استشمام می کند. و این مساله سبب می شود تا هوا های آلوده، وارد ریه بدن انسان شود و در نتیجه، سبب بروز بیماری های متعددی در او شود. اما تجهیزات پزشکی متعددی برای جلوگیری از بروز این مشکل طراحی شده تا انسان ها بتوانند در محیط هایی پاکیزه، هوایی تمیز و مطلوبی را تنفس کنند. این تجهیزات پزشکی که دستگاه اکسیژن ساز می باشد. جالب است بدانید که این دستگاه با افزایش میزان اکسیژن در هوا و تغلیظ کردن اکسیژن، باعث می شود تا میزان اکسیژن خالص در هوا بیشتر شود و در نتیجه یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه می باشد. توجه کنید که برای خرید دستگاه اکسیژن ساز از فروشگاه هایی معتبر اقدام کنید تا با مشکلاتی دیگر مواجه نشوید.

تب سنج ، مهم ترین تجهیزات پزشکی ملزوم در محیط های خانگی

اما یکی دیگر از لوازم پزشکی خانگی، تب سنج می باشد. بدون شک همه ی ما حداقل یک بار تب کرده و مبتلا به بیماری شده ایم. این مساله و تب کردن گاهی اوقات بسار خطرناک می شود و اگر درجه تب بدن انسان از حدی، بالاتر رود، سبب بروز مشکلات جبران ناپیری می شود. در نتیجه وسیله ای بسیار ساده و کاربردی به نام تب سنج ساخته شده تا به راحتی بتوان میزان تب فرد بیمار را اندازه گیری کرد تا در صورت مشاهده علائمی خطرناک و درجه تب بالا، سریعا به پزشک مراجعه و اقدام به رفع این مشکل و بیماری کنیم. تب سنج ها دارای انواع مختلفی می باشند اما در صورت خرید تب سنج توجه داشته باشید که کارایی درستی داشته و میزان دقت آن بسیار بالا باشد. با تهیه این وسیله می توانید به راحتی اقدام به بررسی وضعیت بیمار کرده و از بروز مشکلاتی جدی جلوگیری کنید. در نتیجه تهیه آن ها به تعویق نیاندازید و در اولین فرصت اقدام به خرید تب سنج کنید.

نظر شما