شناسهٔ خبر: 46104166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیر سینما گلشن مشهد مطرح کرد:

نمایش آنلاین عامل اصلی قاچاق فیلم‌ها/ اکران نوروزی چراغ سینماها را روشن می‌کند

ایسنا

مدیر سینما گلشن مشهد با اشاره به مشکلات اقتصادی سینماها در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: در چنین شرایطی اکران نوروزی می‌تواند دوباره چراغ سینما را روشن کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، فرزین جیرانی با اشاره به آخرین وضعیت اکران نوروزی سینماها بر تمایل سینما گلشن جهت اکران نوروزی تأکید و اظهار کرد: فعالیت سینما گلشن همچنان طبق روال سابق دنبال می‌شود و مانند سایر سینماها در انتظار اعلام جدول اکران نوروزی هستیم، اما تا این لحظه هیچ چیزی مشخص نشده و خروجی جلسات تعیین فیلم‌های اکران نوروزی مشخص نیست.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تفکری وجود داشت که می‌گفتند سینما محل رفت‌وآمد و ازدحام مردم است و بر همین اساس سینما از مناطق پرخطر شناخته می‌شد. همین تفکر باعث شده بود که مردم نسبت به سینما احساس ترس کنند، اما با این وجود بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر که مرحله آزمون و خطای سینماها بود، مشخص شد که مردم و سینماها خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.  بر این اساس متوجه شدند که نگاه قبلی به سینماها غلط بوده است و با تغییر این تصور، این فرصت مغتنم شمرده شد و سینماها بازگشایی شدند.

مدیر سینما گلشن مشهد با اشاره به شرایط مساعد شیوع کرونا در کشور نسبت به ماه‌های گذشته، بیان کرد: تا زمانی که رنگ‌بندی شهر مشهد از نظر شیوع ویروس کرونا به قرمز تغییر نکند امکان مدیریت صحیح و همراه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سینماها وجود دارد. با این وجود اگر شرایط شیوع ویروس کرونا به سمت قرمز رفت، طبیعتاً فعالیت ما هم مثل سایر اصناف تعطیل خواهد شد.

جیرانی خاطرنشان کرد: اگر فیلم خوبی که قاچاق نشده باشد و در سایت‌های پخش آنلاین فیلم همچون  «نماوا» و «فیلیمو»  قرار نگرفته باشد در سینما اکران شود، طبیعتاً علاقه‌مندان را به سینماها جذب خواهد کرد که با رعایت پروتکل‌ها به تماشای فیلم خواهند نشست و امیدواریم مشکل بهداشتی  پیش نخواهد آمد؛ چرا که همه سینماها از سیستم‌های تهویه خوبی برخوردارند.

وی با گلایه از رفتار دوگانه مردم و مسئولان در مواجه با مشاغل مختلف در دوران کرونا، تصریح کرد: افراد بسیاری به کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها می‌روند و آنجا ماسک خود را برمی‌دارند تا چیزی بخورند،  اما آیا فقط در سینما ممکن است این افراد به کرونا مبتلا شوند؟ خوردن غذا در رستوران هم کار واجبی نیست و این نشان می‌دهد کسی که چنین کاری می‌کند از ماندن در خانه خسته شده و حوصله‌اش سر رفته است. در چنین شرایطی و با توجه به این‌که ما که از شرایط آینده این بیماری اطلاع نداریم و نمی‌دانیم چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد بهترین کار این است که با مدیریت درست، بتوانیم از آنچه در دسترس است به ‌صورت بهینه استفاده کنیم. بر همین اساس پیش‌بینی من از اکران نوروزی این است که اگر فیلم‌های خوبی اکران شود، مردم استقبال کرده و سینما از این وضعیت نجات پیدا خواهد کرد.

مدیر سینما گلشن مشهد با اشاره مطلوب نبودن ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌ها، گفت: در سال‌های گذشته که با ۱۰۰ درصد ظرفیت سالن، فیلم‌ها را اکران می‌کردیم تمام دغدغه‌مان این بود که از اول تا آخر هفته سینما شلوغ باشد و از همان زمان هم دغدغه فروش وجود داشته است. با این حال در ایران هم مثل همه کشورهای جهان، روزهای اول هفته سینماها آنقدر شلوغ نیستند و مردم معمولاً آخر هفته به سینما می‌روند در چنین شرایطی با ۵۰ درصد ظرفیت سالن هم سینما آسیب می‌بیند و هم تهیه‌کننده؛ چراکه به ‌هر حال هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی صورت گرفته و امیدواریم با برنامه‌ریزی درست و اکران فیلم‌های خوب در نوروز ۱۴۰۰،  مردم دوباره به سمت سینماها برگردند تا سینما در اذهان مردم کم‌رنگ نشود.

وی با اشاره به مشکلات اکران آنلاین،  اظهار کرد: لذت دیدن فیلم در سالن سینما و با آن پرده بزرگ و صدای دالبی است و در این شرایط تمام تمرکز تماشاگر روی فیلم است. با توجه به این مسئله و همچنین توجه به مسائل اقتصادی سینما، اکران آنلاین تفاوت بسیار زیادی با اکران معمولی دارد؛ چراکه در سالن سینما هر شخص باید یک بلیت تهیه کند، اما در اکران آنلاین ممکن است یک خانواده فقط با پرداخت هزینه بلیت یک نفر، فیلم را نگاه کنند.

جیرانی خاطرنشان کرد: ما در کشورمان نسبت به موضوع حق نشر ضعیف عمل کرده‌ایم و هیچ قانون اجرایی برای این موضوع نداریم تا اگر کسی یک‌بار چنین کاری انجام داد، برخوردی با او داشته باشیم که برای دفعه دوم حواسش را بیشتر جمع کند. به همین دلیل در اکران آنلاین به راحتی می‌توان فیلم را ضبط و قاچاق کرد و به نظر من اکران آنلاین یکی از عوامل اصلی قاچاق فیلم است.

مدیر سینما گلشن مشهد با گلایه از بلاتکلیفی سینماها در این روزها و عدم آمادگی فیلم‌های خوب برای اکران در سینما، بیان کرد: درخواستم این است که یک برنامه منظم برای فعالیت سینماها تدوین کنند و با قاطعیت بر اجرای این دستورنامه‌ها نظارت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

نظر شما