شناسهٔ خبر: 46104109 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دادگر: فدراسیون تیراندازی سال پرفراز و نشیبی را داشت/ ۱۷ میلیارد تومان بدهی به جا مانده فدراسیون را صفر کردیم

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص شرایط این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۱۹
کد خبر ۷۶۹۰۶۱۰
دانلود PDF

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص شرایط این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری خود که امروز در محل فدراسیون تیراندازی برگزار شد، در خصوص شرایط این فدراسیون اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ سال پرفراز و نشیبی برای فدراسیون تیراندازی بود. در ابتدای سال در شرایطی که برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ آماده می‌شدیم، با همه گیری ویروس کرونا مواجه شدیم. بعد از تعویق المپیک برنامه‌های جدیدی توسط مربیان طرح ریزی شدند. ابتدا ورزشکاران در خانه برنامه‌های آموزشی آنلاین را پیگیری کردند و اردو‌ها نیز ادامه داشتند. در نیمه دوم سال پس از اخذ مجوز‌های قانونی، مسابقات آزاد و لیگ در هر ۳ رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی برگزار شدند و امروز شاهد این هستیم که در هر ۳ رشته مسابقات به پایان رسیده اند.

دادگر ادامه داد: در سالی که گذشت شاهد ظهور استعداد‌های نوظهوری بودیم که امیدواریم قهرمان‌های آینده تیراندازی کشور باشند. همچنین بعد از ۸ سال، لیگ اهداف پروازی در قالبی نو برگزار شد و این لیگ بدون هیچ هزینه‌ای عواید زیادی برای ما داشت.

با آزمونی بزرگ به نام المپیک رو به رو هستیم

دادگر در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ با آزمون بزرگی به نام المپیک رو به رو می‌شویم. زحمات فدراسیون و مربیان منجر به کسب ۶ سهمیه در المپیک شد و امیدواریم که با برنامه ریزی‌هایی که به صورت مستمر در حال انجام هستند، در سال آینده در المپیک بدرخشیم. در پایان سال تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه به مسابقات جام جهانی هند اعزام می‌شوند و شانس کسب ۲ سهمیه المپیکی دیگر وجود دارد. بعد از این مسابقات تنها رویداد پیش روی ما مسابقات جام جهانی باکو است که در اول تیر ماه برگزار می‌شوند.

تلاش می کنیم که حداقل امکانات برای ملی پوشان فراهم شود

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص اختلافات در میان اعضای این فدراسیون عنوان کرد: در هر خانواده‌ای اختلاف نظر وجود دارد، اما در فدراسیون تیراندازی همه متحدانه در حال کار هستند. گلایه‌های هاشمی مربوط به نیاز‌های تیم ملی است که فدراسیون حداکثر تلاش خود را برای تامین نیاز‌های تیم ملی انجام داد. قرارداد هاشمی تا پایان المپیک اعتبار دارد که امیدوارم بعد از المپیک هم بتوانیم از وجود او در تیم ملی استفاده کنیم. فدراسیون در تلاش است که حداقل امکانات را برای ورزشکاران فراهم کند تا شاهد مهاجرت بازیکنان رشته تیراندازی نباشیم. در صادر کردن مربیان موفق بودیم و هم اکنون مربیان ایرانی در کشور‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

اردوی تیم ملی در عمان برگزار خواهد شد

دادگر در خصوص مشکلات موجود بر سر راه تامین نیاز‌های ورزشکاران گفت: در سال‌های گذشته مشکلاتی در خصوص برگزاری اردو‌های آماده سازی و تامین مهمات داشتیم، اما در سال جاری به دلیل همه گیری ویروس کرونا و محدودیت در سفر، اردو‌ها لغو شدند و این موضوع مشکلات ما را بیشتر کرد. در سال‌های گذشته برای دسترسی به مهمات، تیم‌های ملی را به اردو‌های خارجی اعزام می‌کردیم که امسال این اعزام‌ها محدود شدند، اما برنامه ریزی فدراسیون این است که  بعد از عید نوروز در کشور عمان اردو برپا کنیم. باید با حداقل‌ها بسازیم و با همین شرایط کار بزرگی انجام دهیم.

دادگر در ادامه گفت: در سفری که با حضور رسولی و هاشمی به آلمان داشتیم، مقداری فشنگ از آلمان خریداری کردیم که به دلیل محدودیت ها، تنها نصف مهمات به کشور رسید. بقیه فشنگ‌های خریداری شده هم به زودی  به کشور منتقل می‌شوند.

به هیچ مربی خارجی بدهی نداریم

دادگر در مورد حقوق تیراندازان گفت: حقوق بازیکنان و تمامی هزینه‌های آن‌ها به موقع پرداخت می‌شود. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، تعهدات خود را به خوبی عملی کرده اند. به ورزشکاران شهرستانی از طرف ادارات کل نیز کمک می‌شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه تصریح کرد: اگر امروز سهمیه‌های خوبی به دست آوردیم، آن را مدیون لازلو سوچک هستیم. او قرارداد سنگینی داشت و ۸۰ هزار دلار از ما طلبکار شد که با او و مربی تپانچه تسویه حساب کردیم. در حال حاضر به هیچ یک از مربیان خارجی بدهکار نیستیم. برای حفظ آرامش در تیم‌های ملی به این نتیجه رسیدیم که هر چند وقت یک بار نشست خبری برگزار کنیم و با انتخاب سخنگو برای فدراسیون به رسانه‌ها اطلاع رسانی کنیم؛ زیرا برخی از رسانه‌ها بیش از اندازه به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند و آرامش تیم‌های ملی را به هم می‌زنند.

فدراسیون هایی مانند تیراندازی نیازمند توجه بیشتری هستند

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص پرداخت‌های صورت گرفته به ورزشگاه آزادی گفت: اکنون هیچ بدهی‌ به ورزشگاه آزادی نداریم، اما از شرکت تجهیز گلایه داریم؛ زیرا فدراسیون امکانات حاکمیتی در اختیار دارد و نباید پولی به شرکت تجهیز بدهد. آن‌ها باید کمک کنند تا این امکانات را به صورت اجاره‌ای در اختیار تیم‌های ملی قرار ندهند و من هم هیچ گاه قرارداد‌های آن‌ها را امضا نکرده و نخواهم کرد؛ زیرا فدراسیونی مانند تیراندازی نیازمند حمایت و توجه بیشتر است. بودجه فدراسیون از سال ۹۶ افزایش چشمگیری نداشته و بدهی ما به شرکت تجهیز هم مربوط به سال‌های گذشته است.

او افزود: سهمیه‌ها متعلق به کشور است نه افراد، فدراسیون تیراندازی هم دنبال اعزام بهترین‌ها است. برای اعزام ورزشکاران شایسته به مسابقات، شیوه نامه‌ای را با هماهنگی مربیان تنظیم کردیم که ورزشکاران هم از آن اطلاع دارند. کسانی که عازم المپیک می‌شوند، ورزشکارانی هستند که سهمیه‌ها را به دست آورده اند. البته پشتوانه‌هایی برای جایگزینی این افراد در صورت بروز مشکل وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

حامیان مالی خوبی داریم

دادگر در خصوص جذب حامی مالی تصریح کرد: حامیان مالی اغلب جذب رشته‌هایی مانند فوتبال یا والیبال می‌شوند. وقتی در کشور مشکلات اقتصادی حاکم باشد، روی حمایت حامیان مالی هم تاثیر خواهد گذاشت؛ اما امسال با تمامی این شرایط حامیان مالی خوبی در تیراندازی داشتیم. به ویژه در رشته اهداف پروازی که از محل درآمد حامیان مالی به تیم‌های خود کمک کردیم. تیراندازی رشته‌ای تجهیزات محور و وابسته به سلاح و مهمات است. مهمات‌های داخلی کفایت مسابقات بین المللی را نمی‌دهند. با این حال برای اعزام تیم ملی به المپیک در زمینه سلاح و مهمات مشکلی نداشتیم؛ اما در بحث فشنگ مشکلاتی داریم که با این وجود ما حداقل‌ها را برای ملی پوشان فراهم خواهیم کرد. ۲ ماه است که تپانچه‌های لازم برای تیم ملی خریداری شده اند و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.  

انتهای پیام/

نظر شما