شناسهٔ خبر: 46103717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لبنان| نشست امنیتی-مالی در بعبدا/ عون: بستن خیابان‌ها اقدامی خرابکارانه است

رئیس جمهوری لبنان در نشست امنیتی-مالی این کشور با هشدار درباره برخی اقدامات که به ثبات ملی آسیب می‌رساند اعلام کرد که بدون توجه به فشارها به برنامه اصلاحات خود ادامه می‌دهم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در نشست امنیتی- اقتصادی- مالی که امروز در کاخ بعبدا (کاخ ریاست جمهوری) این کشور برگزار شد اعلام کرد، من به شهروندان لبنانی نسبت به خطر شعارهایی که به وحدت کشور آسیب می رساند و به درگیری ها دامن می زند هشدار می‌دهم.

وی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت کالاها و نیز بالارفتن نرخ دلار اظهار داشت آنچه که اتفاق می‌افتد پیامدهای خطرناکی بر امنیت اجتماعی و ملی دارد و باید اقدامات سریع و قاطع قضایی و امنیتی جهت پیگرد و محاکمه افرادی که معیشت لبنانی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، انجام شود.

رئیس جمهوری لبنان از اداره‌ها و مقامات مربوطه خواست تا با متخلفان به ویژه عوامل پشت پرده افزایش قیمت مواد غذایی و احتکار آنها مقابله کنند.

وی همچنین از سرویس‌های امنیتی لبنان خواست توطئه‌های که با هدف آسیب رسیدن به کشور اجرا می‌شود را شناسایی و خنثی کنند؛ به ویژه این که اطلاعات نشان می‌دهد برخی طرف‌های خارجی در پشت پرده ضربه زدن به ارز ملی و جایگاه بین المللی مالی لبنان حضور دارند.

میشل عون در ادامه با اشاره به اقدامات خشونت آمیز در برخی مناطق لبنان اعلام کرد، مردم حق دارند با تظاهرات‌ها عقیده و خواسته خود را ابراز کند اما بسته شدن راه‌ها تجاوز به حقوق کسانی است که در حال تردد برای رفتن به محل کار خود پس از چند هفته تعطیلی عمومی هستند؛ ضمن اینکه مسدود کردن راه‌ها ارتباطی با آزادی بیان نداشته و یک عمل خرابکارانه محسوب می‌شود که ثبات کشور را هدف قرار داده است. بنابراین سرویس‌های امنیتی و نظامی باید وظایف خود را انجام داده و قوانین را به شکل کامل اجرا کنند.

رئیس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد من برای انجام تغییراتی آمده‌ام که لبنانی‌ها به دنبال آن هستند و هرگز عقب نشینی نخواهم کرد و بدون توجه به فشارها برنامه اصلاحات خود را ادامه می‌دهم.

در این جلسه همچنین «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور اظهار داشت وضعیتی که ما اکنون به آن رسیده‌ایم بسیار خطرناک است و کسانی هستند که نرخ دلار را دستکاری می‌کنند و سرنوشت کشور را به بازی گرفته‌اند.

حسان دیاب خاطرنشان کرد، طرف‌هایی وجود دارند که کشور را به سمت انفجار می‌برند و ما باید در برخورد با این موضوع مصمم و محکم باشیم و راه را برای تسلط این افراد بر سرنوشت کشور و نیز گروه‌هایی که علیه مردم توطئه می‌کنند، ببندیم.

انتهای پیام/

نظر شما