شناسهٔ خبر: 46103466 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به همت سازمان فرهنگی هنری

مراسم یادبود و بزرگداشت مرحوم حسین شیخ‌الاسلام در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

مراسم یادبود و بزرگداشت سفیر قدس مرحوم حسین شیخ‌الاسلا همزمان با نخستین سالگرد درگذشت ایشان، سه‌شنبه ۱۹ اسفند در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم یادبود و بزرگداشت سفیر قدس مرحوم حسین شیخ‌الاسلام با حضور ناصر ابوشریف  نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، خالد قدومی رییس دفتر جنبش حماس در تهران، سیدعبدالله صفی‌الدین نماینده حزب‌الله لبنان در ایران، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری، اعضای شورای اندیشه‌ورز بین‌الملل، ایثار و شهادت و خط امام و رهبری و خانواده مرحوم حسین شیخ الاسلام، روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند ساعت ۱۴ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

 

در این مراسم پیام تصویری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی پخش می‌شود. همچنین سیدعبدالله صفی‌الدین نماینده حزب‌الله لبنان در ایران، پیام سیدحسن‌نصرالله برای این مراسم را قرائت می‌کند.

 

رونمایی از تمبر یادبود و تجلیل از خانواده مرحوم حسین شیخ‌الاسلام از دیگر بخش‌های این مراسم است.

 

حسین شیخ‌الاسلام دیپلمات و معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود که به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. وی متولد سال ۱۳۳۱ در اصفهان و از اعضای دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سفارت آمریکا را تسخیر کردند. وی در دوره‌هایی سفیر ایران در سوریه، نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی (دوره هفتم)، مشاور رییس و مدیر کل بین‌الملل مجلس و مشاور وزیر امور خارجه بود.

 

مراسم یادبود و بزرگداشت سفیر قدس مرحوم حسین شیخ‌الاسلام به همت سازمان فرهنگی هنری و با مشارکت جمعیت دفاع از ملت فلسطین و موسسه فرهنگی آفاق روشن بیداری سه‌شنبه ۱۹ اسفند ساعت ۱۴ در فرهنگ‌سرای انقلاب برگزار می‌شود.

 

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به نشانی؛ بزرگراه شهيد نواب صفوي، نقاطع پل كميل، ابتداي كميل شرقي، پلاك۸۳ مراجعه کنند.

پایان پیام/32

نظر شما