شناسهٔ خبر: 46103126 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمک ۵۴۰ میلیارد تومانی به محرومان از طریق پایگاه‌های بسیج، کمیته امداد و هلال احمر

بختیاری با بیان اینکه مساجد در بحران کرونا در لبیک به فرامین رهبری در کمک به محرومان پیشتاز بوده‌اند، گفت: مسجد پایگاه بندگی و عبادت خدا و بالاترین عبادت نیز کمک به محرومان است که از سوی خانه های خدا انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان ، آیین افتتاح 313 مرکز نیکوکاری با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ظهر امروز (دوشنبه، 18 اسفندماه) در مسجد امام جعفر صادق (ع) خیابان شمشیری برگزار شد.

 

در این مراسم، «مرتضی بختیاری» با اشاره به تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بنا بر تاکیدات امام خمینی (ره) در 14 اسفند سال 58 گفت: تاسیس کمیته امداد بنا بر دغدغه های رهبر انقلاب مبنی بر خدمت به محرومان تاسیس شد و تاکنون نیز منشأ خدمات و برکات بسیاری بوده است.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به نقش مردم در امدادرسانی به محرومان گفت: مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشتند که حاکمیت در رسیدگی به محرومان نقش بسیار مهمی دارد و مردم نیز باید در امدادرسانی به هموطنان و همنوعان نقش محوری شان را ایفا کنند.

 

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل کمیته امداد امام خمینی امدادرسانی است، خاطرنشان کرد: در طول سال ها فعالیت کمیته امداد خمینی (ره) همواره مردم پای کار بوده اند، همان گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مردم بسیار پررنگ بود و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز حضور مردم به ویژه جوانان تعیین کننده بوده است.

 

بختیاری با اشاره به فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) در خدمت رسانی به محرومان بر اساس رویکرد مسجدمحوری گفت: مسجد پایگاه بندگی و عبادت خدا است و بالاترین عبادت نیز رسیدگی به محرومان و مستضعفین است.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بعد از انقلاب نیز جوانان عاشق اسلام از این پایگاه به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شدند و امروز نیز در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری در کمک به محرومان پیشتاز هستند.

 

بختیاری با اشاره به لبیک مساجد به فرامین مقام معظم رهبری در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، گفت: در بحران کرونا شاهد بودیم که برخی از مساجد نیازمندان کل منطقه را تحت پوشش قرار دادند و مردم کمک هایشان را در مسجد جمع آوری و از همین پایگاه نیز میان محرومان توزیع کردند.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان 53 هزار پایگاه در مراکز بسیج، بنیاد مستضعفان، هلال احمر، امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی (ره) در خدمت رسانی به محرومان پای کار بودند، گفت: 540 هزار میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به از سوی این مراکز و دستگاه ها به نیازمندان کمک صورت گرفت که این در طول انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است، ضمن اینکه بیش از 50 درصد کمک های صورت گرفته از طرف مراکز نیکوکاری بوده است.

 

وی با اشاره به افتتاح 313 مرکز نیکوکاری در جوار مساجد گفت: این اقدام در راستای ادامه امدادرسانی به مردم از طریق مساجد بوده است و همواره تلاش ما تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

پایان پیام/40

نظر شما