شناسهٔ خبر: 46100893 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تیراندازی | لینک خبر

هاشمی: فقط یک سهمیه رنکینگ در هر رشته در دنیا توزیع می شود / نصراصفهانی: از تلاش فدراسیون بابت وارد کردن به ‌روزترین سلاح‌های دنیا تشکر می کنم

سرمربی تیم ملی تفنگ و مربی تیم ملی تپانچه در حاشیه برگزاری نشست خبری رییس فدراسیون به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، نشست خبری فدراسیون تیراندازی با اصحاب رسانه امروز در محل این فدراسیون برگزار شد. بعد از صحبتهای دادگر، مربیان تیم های تیراندازی صحبت کردند.
الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ در ابتدا اظهار داشت: خواسته‌هایی که من داشتم در جهت اعتلای تیم ملی بود و امکاناتی را برای تیم ملی طلب می‌کردم که باید فراهم می‌شد. تمرین‌های ما تحت‌الشعاع شرایط بدی قرار داشت و تنها می‌توانستیم یک نوبت در روز تمرین کنیم که لایق حضوری قدرت‌مند در المپیک نبود. با کمک وزارت‌خانه و کمیته قرار شد تا حمایت‌هایی صورت بگیرد و ما هم به توافق رسیدیم.
وی درباره مشکل همیشگی فشنگ گفت: امیدوارم مشکل فشنگی که هنوز هم وجود دارد، حل شود و نیاز ما تا المپیک بالغ بر ۲۰۰ هزار فشنگ است که تنها حدود ۳۰ هزار فشنگ داریم. هر دو المپیک قبلی چند ماه بچه‌ها اردوی خارج از کشور می‌رفتند تا با فشنگ مناسب تمرین کنند، امیدوارم که این موضوع هم برای امسال رخ دهد.
سرمربی تیم ملی تیراندازی درباره مسابقات آنلاین برگزار شده و نتایجی که تیراندازان کسب کردند، بیان کرد: مسابقات آنلاینی داشتیم که با حضور کشورهای دیگر برگزار می‌شد اما تاثیرش فقط از هیچ بهتر بود و فقط یک مقدار باعث تمرین تیراتدازان ما شد. سایر مسابقات کیفیت مناسبی داشتند که کیفیت هم داشت. مسابقات لیگ خیلی فشرده برگزار شد و باعث خستگی بچه‌ها هم بود که رکوردهای ملی‌پوشان ما تکرار نشد. این مسابقات آنلاین و یا حضوری نیاز بود تا کمی از شرایط رخوت فاصله بگیرند.
هاشمی همچنین با اشاره به تغییر سبک و شکل برگزاری مسبقات تیراندازی تاکید کرد: جلسه آنلاینی در فدراسیون جهانی داشتیم که قرار است تغییراتی اساسی در شکل برگزاری مسابقات شکل بگیرد. پیشنهاداتی هم با مشورت همکارانم به فدراسیون جهانی ارسال شده مبنی بر برگزاری لیگ جهانی تیراندازی و تغییرات ساختاری در برگزاری مسابقات با افزایش شفافیت آن که تماشاگرپسندتر شود. ماه آینده تصمیم نهایی می‌شود تا از سال ۲۰۲۲ به‌کار گرفته شود.
وی درباره انتخاب نفرات المپیک گفت: قرار بود تا آخر امسال نفرات رزرو المپیک اعلام شوند تا خرداد سال آتی نفرات اصلی مشخص شوند. بچه‌های ما اکثراً دو رشته‌ای هستند اما برای انتخاب رزرو مجبور بودیم بچه‌هایی که در هر دو رشته موفق هستند را انتخاب بکنیم. به دلیل مشکلات فشنگ نمی‌توانیم تربیت تیرانداز سه وضعیت داشته باشیم و باید از همین افراد اندک انتخاب کنیم.
سرمربی تیم ملی درباره شانس مدال بیان کرد: شانس کسب مدال بستگی به شرایط پس از این دارد. اگر فشنگ نرسد و در مسابقاتی شرکت نکنیم، قطعا شانسی نخواهیم داشت اما اگر این موضوع حل شود پس از اتمام دوره بدنسازی می‌توانیم به درخشش در المپیک امیدوار باشیم.
هاشمی به اشاره به رقابتهای کسب سهمیه در هند که از چند روز دیگر آغاز می شود، تاکید کرد: با توجه به امتیاز رنکینگ‌ مسابقات هند و این‌که حدودا ۱۰ برابر شده، این مسابقات تاثیر زیادی دارد. آقای حسین باقری الان رنک ۲۴ هستند و نفرات دیگر هم می‌توانند شانس داشته باشند که به سهمیه رنک برسند. نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد و فقط یک شانس کسب سهمیه رنکینگ در دنیا داریم.
وی افزود: دوست داشتم که بچه‌ها بتوانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند اما امسال بسیاری از مسابقات دچار مشکل شد. با یک مسابقه نمی‌شود برای المپیک حاضر شد. تصمیم‌گیری‌ها با مشورت کمیسیون پزشکی خواهد بود و امیدواریم بهترین تصمیم اتخاذ شود.
در ادامه محسن نصراصفهانی به عنوان مربی تیم تپانچه مردان درباره وضعیت تیراندازان اظهار داشت: از نیمه اردیبهشت‌ماه با آقای دادگر صحبت کردیم تا فضای مناسب برای بچه‌ها ایجاد شود و تمرینات به برگزاری برسد. با گرفتن مجوزها و استفاده از سالن‌ها اردوهای ما هم برگزار شد و در نخستین مسابقه کشوری هم برتری بچه‌های ما با اختلاف نسبت به سایرین مشخص شد. مابقی تمرکز خود را برای آماده‌سازی جهت المپیک گذاشته‌ایم تا ان‌شاالله به موفقیت برسیم.
وی افزود: نیاز بود که فرم کامل مسابقات توسط بچه‌ها تجربه شود تا بتوانیم آن‌ها را محک بزنیم. در مسابقات آنلاین هم تعداد بیش‌تری از تیراندازان دعوت شدند تا جو طبیعی آن شکل بگیرد.
نصراصفهانی درباره مشکلات موجود تاکید کرد: تحریم‌ها بیش‌ترین آسیب را به فدراسیون ما زد چون سلاح‌ها هم تحریم هستند و حتی یک پیچ هم نمی‌توانستیم وارد‌ کنیم. فدراسیون تمام تلاش‌ش را به کار گرفت تا به‌روزترین سلاح‌های دنیا وارد کشور شود و تا الان نیازی در تیم تپانچه وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم جبران کنیم.
وی افزود: بعد از ۲۰ روز بچه‌ها با سلاح‌های جدید مچ شدند و رکوردهای خود را تکرار کردند که جای امیدواری دارد. تا الان هم فشنگ‌ها تامین شده.

نظر شما