شناسهٔ خبر: 46100876 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شورای المپیک آسیا خبر داد:

چراغ سبز قطری‌ها به المپیک 2032

شیخ جوعان بن حمد آل ثانی، رئیس کمیته ملی المپیک قطر از آمادگی و قرار گرفتن در شرایط مناسب برای میزبانی بازی های المپیک 2032 خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا و به نقل از شورای المپیک آسیا، در نخستین تلاش برای رقابت در کسب میزبانی بازی های المپیک؛ کمیته المپیک قطر بر تعهد کامل خود را برای حفظ گفتگوی مداوم با کمیسیون میزبان آینده تاکید کرد. شیخ جوعان در این خصوص  گفت: "میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2032 همچنان هدف اصلی ماست. ما از دو پیشنهاد قبلی خود آموخته ایم و متواضعانه معتقدیم که اکنون کاملاً آماده ارائه یک رویداد بی حاشیه ، پایدار و در کلاس جهانی از بازیها هستیم که کاملاً مطابق با برنامه المپیک 2020 + 5 باشد. مشتاقانه منتظر ادامه گفتگو با کمیسیون میزبان آینده هستیم. با 11 سال مانده به بازی ها ، امیدواریم که بتوانیم پیش از تصمیم گیری نهایی ، درمورد برنامه های خود با کمیسیون گفتگو کنیم و پیشنهادات خود را بیشتر توسعه دهیم. اطمینان داریم که در ادامه گفتگو با IOC ، می توانیم چگونگی سازی بازی های قطر بعنوان میراثی بی سابقه برای منطقه و جنبش المپیک تاریخ را نشان دهیم".

چندی پیش IOC از بریزبن در استرالیا به عنوان پیشنهاد دهنده برتر برای برگزاری بازیهای المپیک 2032 نام برد. چندین شهر و منطقه دیگر از جمله بوداپست (مجارستان)، جاکارتا (اندونزی) و راین-روهر (آلمان) نیز برای میزبانی بازی های 2032 ابراز علاقه کرده اند. برنامه اصلی کمیته ملی المپیک قطر شامل بیش از 80 درصد اماکن موجود است که همه آنها توسط فدراسیون های بین المللی ورزشی در طول بسیاری از مسابقات در سطح عالی مانند مسابقات جهانی دو و میدانی جهانی و مسابقات جهانی ژیمناستیک هنری 2018 آزمایش شده اند.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما