شناسهٔ خبر: 46100195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شکار حیات وحش در فصل زادآوری اوج خیانت به حقوق زیستمندان است

دلنیا گوهری‌نژاد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار از دستگیری و شناسایی یک نفر شکارچی غیر مجاز کبوترهای چاهی در زیستگاههای شهرستان بیجار خبرداد.

صاحب‌خبر -

علی اصغر هدایت زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش دریافتی از سوی مخبرین و اعزام مأمورین یگان حفاظت این اداره، یک نفر متخلف که بر خلاف مقررات، بدون پروانه شکار  اقدام به کشتار 5 قطعه کبوتر چاهی  کرده بود دستگیر شد.

هدایت زاده افزود: از این متخلف تعداد 5 قطعه کبوتر چاهی کشف و صورتجلسه تخلف  گردید و پرونده متخلف یاد شده  پس از واریز ضرر و زیان وارده محیط زیست، به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: معمولاً اواخر زمستان زمان زادآوری و تجدید نسل اکثر جانداران وحشی و گیاهان است و می طلبد که آحاد مردم با مشارکت و همدلی، همگام و همدوش با سازمان های ذیربط به منظور حفظ و حمایت از این نعمتهای خدادی به عنوان امانت و میراثی ملی برای نسل های امروز و نسل های آینده تلاش کنند و هرگونه ملازمه و تخریب محیط زیست را بشدت پیگیری کنند؛ گشت های ویژه یگان حفاظت محیط زیست کردستان هم در شهرستان ها و مرکز استان بطور شبانه روزی در مناطق تحت مدیریت پست های گشت و کنترل دارند و آماده پیگیری هرگونه گزارش زیست محیطی می باشند و شماره تلفن 1540 برای برقراری تماس های مردمی در تمام نقاط مختلف استان برخط(آنلاین) بوده و پذیرای گزارش های به حق شهروندان فهیم است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما