شناسهٔ خبر: 46099708 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

مرکز «نوآوری و کسب و کار جوانه» دانشگاه تربیت مدرس افتتاح شد

مرکز «نوآوری و کسب و کار جوانه» دانشگاه تربیت مدرس امروز با حضور معاون علمی رئیس جمهور افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، مرکز نوآوری و کسب و کار جوانه دانشگاه تربیت مدرس امروز ۱۷ اسفندماه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، پیروز حناچی شهردار تهران، غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه و مسعود ابراهیمی رئیس پارک علم و فناوری مدرس گشایش یافت.

مرکز نوآوری و کسب و کار جوانه با ۳ هزار و پانصد متر مربع مساحت، میزبان ۱۰ شتاب دهنده و ۶۵ تیم در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، گردشگری، رسانه، فناوری‌های نرم و خلاق، فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات و گیاهان دارویی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با حضور در این مرکز، از شتاب‌دهنده‌های فعال و محصولات و خدمات آنها بازدید کرد و با ایده‌پردازان و صاحبان این ایده‌ها و محصولات به گفت‌وگو نشست و از نزدیک با دستاوردها و چالش‌هایی که سر راه فعالیت آنها وجود دارد، آشنا شد.

در این مرکز شتاب دهنده‌های فعال در زمینه تولید کننده گیاهان دارویی، توسعه صادرات، گردشگری، تجهیزات پزشکی، سلامت، مواد و انرژی و … مستقر هستند.

مرکز نوآوری و کسب‌وکار جوانه دانشگاه تربیت مدرس، فضایی در حدود ۳ هزار و پانصد متر مربع دارد. این مرکز همه مولفه‌هایی که برای شکوفا شدن خلاقیت و تسریع فرآیند کار شتاب‌دهنده‌ها و پیشرفت استارتاپ‌ها و واحدهای فناور مورد نیاز است را در اختیار آنها می‌گذارد.

ارتباط بیشتر بدنه دانشگاهی با فضای کسب‌وکار و نوآوری و تسهیل فرآیند ارتباط اساتید با دانشجویان با شتاب‌دهنده از دلایل اصلی تأسیس این مرکز در دل دانشگاه است. وجود این ساختمان در دانشگاه می‌تواند بستر مناسبی برای دانشجویان خلاق و صاحب ایده فراهم کند تا بتوانند در مسیر صحیح با شتاب بیشتر و در قالب کارهای تیمی ایده خود را به کسب‌وکاری موفق تبدیل کنند. این ساختمان همچنین فضای کار اشتراکی اختصاصی و نیمه‌اختصاصی به استارتاپ ها ارائه می‌کند.

نظر شما