شناسهٔ خبر: 46089106 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

درخواست وزارت بهداشت از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر تزریق پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا در روند بهبودی سایر مبتلایان به این بیماری، از بهبودیافتگان کووید۱۹ خواست تا نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیما سادات لاری، گفت: استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا یک روش درمانی برای درمان مبتلایان این بیماری است و جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که تزریق پلاسمای بهبودیافتگان کووید۱۹ با بالاترین سطح آنتی بادی در مراحل اولیه بیماری یعنی سه روز اول، می‌تواند نتایج ثمربخشی در کاهش پیشرفت بیماری در میان مبتلایان داشته باشد.
لاری افزود: آمار اهداکنندگان پلاسما از سوی بهبودیافتگان کرونا در کشور حدود ۲ درصد است که این عدد در مقایسه با آمار مبتلایان به این بیماری کمتر از حد انتظار است. درخواست ما از بهبودیافتگان کرونا این است که به شکرانه بازیابی سلامتی خود در دو ماه ابتدایی پس از بهبود بیماری، با حضور در مراکز انتقال خون نسبت به اهدای پلاسمای خون خود و شرکت در این عمل ایثارگرانه اقدام کنند.
جان باختن ۹۳ بیمار دیگر کرونایی
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین دیروز از جان باختن ۹۳ بیمار کووید۱۹ دیگر در کشور خبر داد.
به گزارش وبدا، سیماسادات لاری اظهارداشت: از 16 تا ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۷۰ نفر از آنها بستری شدند.
لاری با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در طول این مدت، ۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۶۸۷ نفر
رسید.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۱۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ادامه داد: سه هزار و ۷۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند، همچنین تا کنون ۱۱ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما