شناسهٔ خبر: 46088257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: مدیریت شرکت آبفای خوزستان باید به مردم پاسخگو باشد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: شرکت آبفای خوزستان باید مردم را در جریان کار انجام شده برای حل معضل فاضلاب قرار دهد اما غیبت مدیرعامل این شرکت در نشست شورای برنامه ریزی استان و بی‌توجهی به دستور کار مربوط به ارایه گزارش در این باره، جای تاسف دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در دهمین نشست شورای برنامه ریزی خوزستان در محل استانداری بیان کرد: بند دوم دستورکار نشست امروز به ارایه گزارش عملکرد شرکت آبفای استان در زمینه اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز اختصاص داشت اما به دلیل غیبت مدیرعامل این شرکت، گزارش ارایه شده فاقد وجاهت لازم برای مدیریت ارشد استان است.

وی ادامه داد: چنین رویه‌ای از سوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نشان دهنده طفره از ارایه گزارش اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح شبکه فاضلاب شهر اهواز در قبال جذب و هزینه اعتبارات اختصاص یافته است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به طرح فاضلاب شهر اهواز اختصاص یافته گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال دیگر باید به اجرای طرح‌های مربوط به شبکه فاضلاب در خوزستان اختصاص یابد که پرداخت آن مستلزم پیگیری لازم توسط آبفای استان از طریق بانک مرکزی است،اما این شرکت گزارشی در این باره نیزارایه نداده است.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان، با درخواست از دبیرخانه این شورا برای خارج کردن دستور کار ارایه گزارش عملکرد شرکت آبفا افزود:مدیرعامل این شرکت باید شخصا به صورت مکتوب دلیل غیبت خود را به دبیرخانه این شورا اعلام کند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: مردم در سراسر خوزستان مردم با معضل فاضلاب روبه‌رو هستند و این نحوه مدیریت در آبفای استان و طفره از ارایه گزارش عملکرد خود جای تاسف دارد.

ارجاع طرح توسعه گردشگری در تاسیسات آبی خوزستان به کارگروه امور زیربنایی

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به تصویب کلیات طرح توسعه گردشگری در تاسیسات آبی استان بیان کرد: جزییات این طرح برای بررسی فنی به کارگروه امور زیربنایی استان ارجاع می‌شود.

وی ادامه‌داد: طرح توسعه گردشگری در تاسیسات آبی خوزستان، امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دریاچه پشت سدها، رودخانه‌ها و روستاهای بکر استان را فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش، پارسال شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آن که توسط وزیر نیرو پیشنهاد شده بود، از سوی دفتر رییس جمهوری به وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابلاغ شد.

طبق شیوه‌نامه اجرایی، فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها با طی فرآیند قانونی پیش‌بینی شده در این شیوه‌نامه و رعایت ملاحظات محیط زیست بدون مانع است و دولت نیز این فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را حمایت می‌کند.

توسعه گردشگری آبی در خوزستان نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز در این نشست گفت: خوزستان به واسطه برخورداری از پنج رودخانه مهم و سدهای متعدد از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه توسعه گردشگری به ویژه در حوزه تاسیسات آبی برخوردار است.

مهرداد نیکو با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود خوزستان ادامه‌داد: بهره‌مندی از توانایی‌های موجود گردشگری آبی مستلزم طرح مطالعاتی بود که با همکاری سازمان آب و برق خوزستان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این طرح تهیه شد.

وی افزود:ارایه طرح‌های گردشگری نیازمند زیرساخت‌های کاربردی است و اجرایی شدن آنها تنها توسط یک دستگاه اجرایی امکان پذیر نیست و لازمه آن همکاری و تعامل همه جانبه در بین دیگر دستگاه‌های مرتبط استان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ادامه داد: به‌همین منظور کلیات طرح توسعه گردشگری آبی در شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان تصویب، و بررسی فنی مسیرهای دسترسی به این تاسیسات به کمیته امور زیربنایی استان ارجاع شد.

اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز دارای شرایط خاصی است

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان به موضوع ارایه آخرین وضعیت مالی و فیزیکی طرح فاضلاب شهر اهواز اشاره‌کرد و گفت: اجرای شبکه فاضلاب این شهر دارای شرایط خاصی است و با وجود سرمایه‌گذاری خوبی که صورت گرفته اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

نیکو ادامه داد: در پیوست شماره یک قانون بودجه امسال، تعداد ۱۴ طرح فاضلاب برای استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

سازه‌های آبی در خوزستان دارای ظرفیت گردشگری

رییس سازمان آب و برق خوزستان نیز در این نشست از طرح توسعه گردشگری سازه‌های آبی استان به عنوان اقدامی در راستای ایجاد شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان یاد کرد و گفت: مطالعات اجرای این طرح در طول سه سال گذشته انجام شده است.

فرهاد ایزدجو اضافه‌کرد:گردشگری از ارزش اقتصادی و بهینه‌ای برخوردار است و به همین منظور با اقدام مشترکی که بین سازمان آب و برق خوزستان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان صورت گرفت، ظرفیت‌های گردشگری آبی با توجه ویژه‌ای شناسایی شدند.

نظر شما