شناسهٔ خبر: 46088015 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

زالی مطرح کرد؛

افزایش مبتلاین به کرونا در نوروز با افزایش سفرها

علیرضا زالی با اشاره به جایگاه والای حوزه بهداشت دانشگاه در کشور گفت: در اپیدمی کرونا نیروهای خدوم بهداشتی کارنامه درخشانی را برای دانشگاه به ارمغان آوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین ، علیرضا زالی، رییس دانشگاه در دیدار با روسای مراکز بهداشت ‌و شبکه‌های بهداشت و درمان دانشگاه، خدمات کادر بهداشت پر تلاش دانشگاه در خط مقدم ارایه خدمات به ویژه در اپیدمی کرونا را مایه مباهات برشمرد و به جایگاه والا و برتر حوزه بهداشت دانشگاه در کشور اشاره کرد.

رییس دانشگاه با اشاره به اشراف کامل و تجربیات گرانسنگ بهادری در تمام سطوح بهداشتی، طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های منظم و دقیق این حوزه را شایسته تقدیر دانست.

زالی با ذکر این که حوزه بهداشت در سطح ملی و استانی سالهاست مهجور واقع شده است، نیازهای حوزه بهداشت را از نوع زیرساختی و لجستیکی و نیروی انسانی ذکر کرد و وجود چنین کمبودها و نیازهایی در استان تهران را بسیار دردآور عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روحیه و سلوک، همکاران توانمند و کارآمد و پرتلاش مجموعه بهداشت را ستود و نقش روسای مراکز و شبکه‌های بهداشتی را در راهبردهای حوزه بهداشت ارزنده برشمرد.

رییس دانشگاه با اشاره به فشار مضاعفی که در یکسال گذشته بر همکاران خدوم و تلاشگر حوزه بهداشت وارد شد به همه آنان دست مریزاد گفت که کارنامه درخشانی را برای دانشگاه به ارمغان آوردند.

زالی با اشاره به فعالیت شبانه روزی و بدون استراحت همکاران حوزه بهداشت دانشگاه در یکسال گذشته در راستای اجرای طرح‌ها، نظارت، بازدید و مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد:  همه مردم باید قدرشناس این فرزندان غیور خود در کسوت بهداشتی باشند.

وی با اشاره به گستره وسیع جغرافیایی و جمعیتی تحت پوشش دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیط ترین خدمات بهداشتی کشور در حوزه این دانشگاه ارایه می‌شود.

رییس دانشگاه ضمن تقدیر از اجرای برنامه‌های نوآورانه و خلاقانه نظیر غربالگری بازار تهران و بازار تجریش و محله هرندی توسط مجموعه بهداشت دانشگاه بر ضرورت گسترش این طرح های مبتکرانه بهداشتی تاکید کرد.

  زالی اجرای طرح هر خانه یک پایگاه را از دیگر اولویت‌های حوزه بهداشت دانست و اجرای این طرح سازنده را باعث اعتلای بهداشت استان تهران عنوان کرد.

وی همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی را منجر به شناسایی خلاهای حوزه بهداشت تهران عنوان کرد و یادآور شد که در این راستا برنامه‌هایی در حال طراحی است.

به گفته وی هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی طرح طرح بازدیدها و نظارت‌های بهداشتی اجرا می‌شود که امسال با توجه به شیوع کرونا نیازمند افزایش ابعاد نظارتی و خدماتی این طرح خواهیم بود.

زالی بازار تهران را یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و امنیتی عنوان کرد که با توجه به شیوع ویروس جهش یافته نیازمند توجه بیشتری است زیرا محیط های پرازدحام بستری مناسب برای انتشار و چرخش بیشتر ویروس را فراهم می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود درخصوص مطالبات روسای شبکه‌ها و مراکز بهداشتی توضیحاتی بیان کرد و محاسبه ذخیره مرخصی پرسنل بهداشتی را نوید داد.

ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای طرح تحول سلامت، افزایش تخت های بیمارستانی در قرچک و پردیس، رفع نیازهای زیرساختی بهداشتی و درمانی پردیس برخی دیگر از مطالب عنوان شده توسط ریاست دانشگاه در این نشست بود.

زالی در خاتمه سخنان خود از زحمات ۱۳ ماه گذشته مجموعه بهداشت دانشگاه در راستای مقابله با کرونا و ارتقای سطح سلامت جامعه قدردانی و برای آنان آرزوی توفیق روزافزون و سلامتی کرد.

بهادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه نیز در این نشست از روسای مراکز و شبکه‌های بهداشت تابعه دانشگاه به عنوان ژنرال‌هایی یاد کرد که در خط مقدم مبارزه با کرونا در حوزه بهداشت فعالیت می‌کنند.

وی به همکاران تلاشگر حوزه بهداشت دست مریزاد گفت و خاطرنشان کرد که اجرخدمات شبانه روزی و طاقت فرسای آنان در درگاه خداوند باریتعالی محفوظ است و برکات اخروی و دنیوی برای آنان در پی خواهد داشت.

وی همچنین به تشدید طرح شهید سلیمانی از ۱۶ اسفندماه ۹۹ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ اشاره کرد و یادآور شد که کاری مضاعف در قالب این طرح انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در نشست مذکور روسای مراکز بهداشت و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه ضمن تقدیر از حمایت‌های ریاست دانشگاه و معاون امور بهداشتی دانشگاه به ارایه نظرات و پیشنهادات و اقدامات حوزه خود پرداختند.

حجم ویدیو: 1.87M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01
دانلود ویدیو

برچسب‌ها:

نظر شما