شناسهٔ خبر: 46086190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایجاد۹۰۰نفر اشتغال تا انتهای سال آینده در اردبیل

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل از ایجاد اشتغال۹۰۰نفر تا انتهای سال اینده در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

‍ به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل ، حسین پیرموذن  امروز در بازدید از یک کارخانه با حضور وزیر صمت اظهار داشت: کارخانه ریسباف ابریشم آرتا یک خط کامل تولید نخ و پارچه است که با 250 نفر اشتغال اولیه در حضور وزیر صمت افتتاح شد. 

وی افزود: این کارخانه هفت سال پیش پس از آتش سوزی و تعطیلی، از طریق مزایده کشوری واگذار می‌شد که خریداری و راه اندازی کرده‌ایم. 

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل تاکید کرد: این واحد تولیدی شامل خط تولید حلاجی پنبه، خط تولید ریسندگی و خط تولید پارچه بافی و دوزندگی است، ظرفیت تولید نخ و پنبه این مجموعه هرکدام روزانه 20 تن است.

وی بیان کرد: امروز و در بدو افتتاح این مجموعه 250 نفر اشتغال در این مجموعه ایجاد شده است که البته این ظرفیت کامل مجموعه نیست و بعضی از خط‌های تولید ما به خاطر کسری برخی از ماشین آلات هنوز افتتاح نشده‌اند. 

پیرموذن به ظرفیت اشتغال زایی این مجموعه در ادامه اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی که داریم بعد از عید تعداد کارکنان ما به 500 نفر افزایش پیدا خواهد کرد و این مقدار تا آخر سال آینده، اگر ماشین آلاتمان کامل شود به حدود 900 نفر افزایش پیدا خواهد کرد. 

وی افزود: نکته مهم این است که این مجموعه صنایع تبدیلی نساجی است و با توجه به تولید پنبه در منطقه مغان استان اردبیل، این یک فرصت مناسب برای تکمیل فرایند تولید و تبدیل محصولات کشاورزی به پارچه و نخ در استان است.

انتهای‌پیام/131/ ز

نظر شما