شناسهٔ خبر: 46085760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دفاتر تسهیل‌گری استان مرکزی با معضلات مختلف رو‌به‌رو هستند

گروه استان‌ها-سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری با معضلات مواجه هستند گفت: دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و بدون شک اگر به همین شکل ادامه دهیم، به نتایج مناسبی نمی‌رسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، محسن خیرمند عصر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیلگری با معضلات مواجه هستند، اظهار داشت: دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و بدون شک اگر به همین شکل ادامه دهیم، به نتایج مناسبی نمی‌رسیم.

وی افزود: نیازها را باید از بطن جامعه بیرون آورد و در کنار آن با مشارکت مردم و سازمان‌های مردمی می‌توان به کاهش آسیب‌های اجتماعی امیدوار شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ادامه داد: ورود بسیاری از دستگاه‌هایی که در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند غیر از چند دستگاه فعال متاسفانه جدی و دقیق نیست.

خیرمند تصریح کرد: مشکلات و معضلات باید شناسایی شوند و پس از آن بین چند دستگاه که حوزه کاری آنها مرتبط با اهداف کارگروه است بر اساس شرح وظایف خود مسئولیت‌هایی سپرده شود.

 دفاتر تسهیلگری در شهرستان‌های اراک و ساوه راه‌اندازی شد 

جواد اتابکی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌ دفاتر تسهیلگری گفت: دفاتر تسهیلگری از سال 1397 در اراک و ساوه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که در زمینه بالا بردن مشارکت اجتماعی، توانمندسازی و تسهیل‌گری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در یک ماه گذشته در خصوص دفاتر تسهیلگری با جهاد دانشگاهی قراردادی انعقاد شد تا این دفاتر در اراک و ساوه توسط جهاد دانشگاهی استان پیگیری شود که در شهرستان اراک با 390 میلیون تومان اعتبار و در ساوه با 400 میلیون تومان اعتبار برنامه‌ها را دنبال می‌کنند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری از ظرفیت خوبی برخوردار است، ادامه داد: تمام خدمات دفاتر تسهیلگری رایگان است و امیدواریم از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود و در راستای پیشبرد اهداف این دفاتر 300 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور در رشته روانشناسی برای حضور در مناطق حاشیه‌ای از جمله کوی سجادیه(باغ خلج) و آموزش مسائل امور خانواده اعلام آمادگی و یک دوره آموزشی را نیز سپری کردند.

اتابکی با اشاره تشکیل 7 گروه کاری عنوان کرد:  این گروه‌ها به منظور مداخله فوری در محلات تشکیل شدند که می‌توان به گروه کاری پیشگیری و مقابله با اعتیاد، گروه کاری حمایت، گروه کاری توسعه اشتغال و معیشت و رفع بیکاری، گروه کاری امور فرهنگی و آموزشی اشاره کرد.

وی بیان کرد: در دفاتر تسهیلگری اراک موضوعاتی همچون مصرف مواد مخدر، طلاق، جمع‌آوری زباله‌ها و در دفاتر تسهیل‌گری ساوه مسائلی از قبیل درآمد پایین، مزاحمت‌های خیابانی، اعتیاد و طلاق جزو دغدغه‌های اجتماعی مردم است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: در هر دفتر تسهیلگری 6 کارشناس وجود دارد که به همراهی دستگاه‌ها و همکاری آحاد مردم نیاز داریم تا در مسیر سیاست‌ها و اهدافی همچون توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی افراد، حمایت بانک‌ها از خانواده جهت نوسازی مسکن در مناطق حاشیه‌ای گام برداریم.

انتهای پیام/712/ ز

نظر شما