شناسهٔ خبر: 46083990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

محسن رضایی: دلخوش به آبنبات و پرداخت پولمان از سوی کره نباشیم

صاحب‌خبر - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز هم دغدغه من و شما، عبور از یک جبهه بزرگ اقتصادی است که آمریکا و اروپا علیه ملت ما به راه انداخته اند. نمی‌گذارند نفت مان را بفروشیم. نمی‌گذارند کشتی‌های ما به کشور‌های دیگر برود و نمی‌گذارند کشتی‌های دیگر کشور‌ها در بنادر ما پهلو بگیرند. کشور‌ها و بانک‌ها و شرکت‌هایی که با ایران دادوستد می‌کنند را جریمه می‌کنند. از داخل کشور هم کسانی که مسئولیت اقتصاد کشور، بانک، بورس و کشاورزی و آب و برق را در اختیار دارند، بعضاً نشسته اند و به آسمان نگاه می‌کنند و منتظر لطف و شعار بایدن هستند! مگر می‌شود با نشستن، دشمنی مثل فقر و بیکاری را از خاک و خانه‌های مردم بیرون کرد و پیشرفت در جبهه اقتصادی را مدیریت کرد؟

وی افزود: در زمان جنگ، عده‌ای در تهران نشسته بودند و شعار می‌دادند و از تهران خارج نمی‌شدند. عده‌ای لیبرال هم بودند که می‌گفتند مگر می‌شود با عراق جنگید، باید برویم و با آمریکا مذاکره کنیم. در این میان، جمعی از جوانان با غیرت برخاستند و به جبهه رفتند و متجاوز را تنبیه کردند. الان هم می‌توانیم جبهه اقتصادی را متحول کنیم و دشمن فقر و بیکاری را از خاکمان بیرون کنیم.
رضایی گفت: از پشت در‌های بسته نمی‌شود جبهه اقتصادی را مدیریت کرد. باید سربازان تولید بیایند به شهرستان دورود و ببیند که کشاورزان این سرزمین حاصلخیز که بین النهرین ایران است، چه مشکلاتی دارند؟ جوانان تحصیلکرده و صنعتگران این شهر می‌توانند اقتصاد منطقه خود را شکوفا کنند. توانایی این تحول وجود دارد، اما برای این اتفاق باید دولتمردان موانع را از سر راه بردارند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه دولتمردان، دستور العمل ابلاغی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا که همان سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است را نتوانستند اجرایی کنند. باید شکل حکمروایی در اقتصاد و فرهنگ را به دور از شعارزدگی، متحول کنیم. مردم می‌گویند پای انقلابمان هستیم، ولی دیگر فریب بازی‌ها و وعده‌های پوشالی و جناح بازی سیاست باز‌ها را نمی‌خوریم.
وی افزود: مساله زندگی و معیشت مردم، مساله سرنوشت جمهوری اسلامی و آینده کشور مهم است و با تشکیل یک دولت قوی، کارآمد، مسئولیت پذیر و پاسخگو این مسائل حل می‌شود. درخواست کمک از مردم و عذرخواهی به موقع، بهتر از بی تفاوتی و عذرخواهی دیرهنگام و بهانه تراشی است. دولتمردان بگویند چه کاری را برای اقتصاد و مردم می‌خواهند انجام بدهند و بعد هم برنامه‌های اعلامی شان را اجرایی کنند. دولت کارآمد می‌داند که در مقابله با مساله بورس یا کم شدن بارش باران، چه باید کرد.
رضایی با تجلیل از رشادت‌های قوم لر گفت: در قبرستان‌های کشور‌های جداشده از ایران، مزار شهدای لر فراوان است. مردانی که برای پاسداری از اسلام و ایران بزرگ، جان خود را اهدا کرده اند. نباید به آب نبات و پرداخت پولمان از سوی کره جنوبی دلخوش باشیم. اگر اقتصاد ایران قدرتمند شود، دشمن برای مذاکره با ما التماس خواهد کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بدو ورود به شهرستان دورود، با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، به رادمردان شهید این دیار ادای احترام کرد.

نظر شما