شناسهٔ خبر: 46083284 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح سازه‌های آبخیزداری در جنوب پایتخت

همزمان با دومین روز از هفته منابع طبیعی که به نام «روز منابع طبیعی و آبخیزداری» نامگذاری شده است طی مراسمی سازه های آبخیزداری در جنوب پایتخت واقع در منطقه جنوب آراد بخش فشاپویه شهرستان ری افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا علینقی حیدریان در حاشیه مراسم افتتاح سازه‌های آبخیزداری که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد،‌گفت: این سازه‌ها در حوزه آبخیز جنوب آراد شهرستان ری و روی رودخانه کرج ایجاد شده است که علاوه بر کنترل سیلاب و رسوب می‌تواند سالانه بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب‌های مازاد رودخانه کرج را کنترل کند و موجب تغذیه سفره های آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه شود.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات موجب رونق تولید می‌شود و مهاجرت معکوس را برای ساکنان و روستائیان به همراه داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران خاطرنشان کرد: اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری اقداماتی زیربنایی و در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب است که با انجام آن‌ها شاهد افزایش محصولات زراعی، کاهش  گرد و غبار و بهبود اکوسیستم طبیعی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران سازه‌های آبخیزداری احداث شده با اعتباری حدود ۳.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام

نظر شما