شناسهٔ خبر: 46083178 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

تلاش دوجانبه برای مرمت مساجد و کلیساها در قبرس

حوزه/ در نتیجه همکاری میان یونان و ترک‌های قبرس، یک کمیته فنی میراث فرهنگی از مرمت و بازسازی تعدادی کلیسا و مساجد تاریخی ارزشمند در این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از financialmirror، پس از دهه‌ها غلفت، در نتیجه همکاری یونان و ترک‌های قبرس، یک کمیته فنی میراث فرهنگی دو کشور روز جمعه اعلام کرد که تعدادی از کلیساها و مساجد باارزش تاریخی-فرهنگی، مورد مرمت و بازسازی قرار دارند.

در یک خبرنامه مطبوعاتی ، این کمیته اعلام کرد که تعدادی از کارهای مرمتی-حفاظتی در چندین مکان در چارچوب پروژه «پشتیبانی از بناهای میراث فرهنگی با اهمیت فراوان برای قبرس» با بودجه اتحادیه اروپا و اجرای برنامه توسعه سازمان ملل تکمیل شده‌اند

در این سند آمده است: کلیساها از کارهای تمیزکاری فشرده گرفته تا تلفیق ساختار بهره‌مند شدند. کف کلیساها تنظیم شده و دروازه‌ها نصب شده است. سیستم‌های بهتر مدیریت آب باران به کار گرفته شد و تمام دهانه‌ها پوشانده شدند. بودجه پروژه مرمت که از اکتبر سال ۲۰۲۰ آغاز شده و در دسامبر سال ۲۰۲۰ به پایان رسید ، ۲۱۵،۵۹۵ یورو بوده است.

علاوه بر این ، این کمیته همچنین اعلام کرد که در حال انجام مراحل مناقصه برای چندین مسجد در سراسر جزیره است. به طور خاص ، در مسجد اوروندا، کارها در حال حاضر مناقصه شده و عملیات مرمت از ماه می آغاز می‌شود. این مجموعه مسجد از سه ساختمان تشکیل شده است: مسجد ، ساخته شده از سنگ تراشیده، ساختمان ثانویه ساخته شده از سنگ تراشیده و خشت و ساختمان مدرسه. هر سه ساختار از مرمت حفاظتی در برابر پوسیدگی بیشتر و ارائه پشتیبانی ساختاری بهره مند خواهند شد.

برای مسجد در مارونی برنامه‌ریزی برای روند مناقصه در حال حاضر ادامه دارد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود عملیات مرمت حفاظتی از آن در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ آغاز شود. این مسجد از مرمت حفاظتی به منظور جلوگیری  از پوسیدگی بیشتر بهره‌مند می‌شود.

نظر شما