شناسهٔ خبر: 46083049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با تاکید استاندار؛

۵۲۲ پروژه نیمه‌تمام در خراسان جنوبی تا پایان دولت تکمیل می‌شود

زهرا حمیدی

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵۲۲ پروژه نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در سطح دستگاه‌های استان داریم که باید تا پایان دولت تکمیل شود.

صاحب‌خبر -

حمید ملانوری، امروز یکشنبه ۱۷ اسفند در هفتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی در سال جاری افزود: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در توزیع اعتبارات، پروژه‌های با درصد پیشرفت بالا را در اولویت قرار دهند تا زودتر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ۲۰۰ پروژه ملی و استانی که مانده اعتبار دارند، تصریح کرد: براساس مصوبه جلسه امروز، دستگاه‌ها مکلفند با همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به عنوان دستگاه ناظر، روند اجرای این پروژه‌ها را شتاب ببخشند و گزارش پیشرفت پروژه‌ها را اعلام کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شورای برنامه‌ریزی و توسعه از جایگاه مهم و حساسی برخوردار است گفت: آنچه در این جلسه مطرح می‌شود، بر پایه نیازهای استان است و می‌تواند اساس حرکت‌های نو در دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی بر حضور شخص مدیر و برگزاری منظم و بدون وقفه جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه به جهت اهمیت موضوع تاکید کرد.

ملانوری با اشاره به تاکیدات صورت گرفته در جلسات مختلف اظهار کرد: بحث مولدسازی و فروش املاک مازاد دستگاه‌ها باید براساس کار کارشناسی و با رعایت صرفه و صلاح استان و نیاز دستگاه‌ها در افق بلندمدت صورت گیرد.

وی گفت: دستگاه‌ها باید با دقت کامل نسبت به اعلام مازاد بودن املاک خود اقدام کنند و وقتی این اتفاق افتاد، اجازه کوتاهی در برگزاری مزایده و فروش ملک را ندارند.

استاندار خراسان جنوبی از حوزه بازرسی استانداری خواست این موضوع را ملاک ارزیابی مدیران قرار دهد و افزود: ما مکلف به اجرای قانون هستیم لذا املاکی که مصوبه دارند باید توسط دستگاه‌ها عرضه شوند.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و دارایی نیز باید این موضوع را پیگیری کنند که اعتبارات حاصل از فروش این املاک برای تامین زیرساخت‌های استان جذب شود.

ملانوری با تشکر از اقدامات مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، از سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خواست طی نشستی با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری درخصوص استفاده بیشتر از ظرفیت مرکز تحقیقات در انجام پروژه‌ها بحث و بررسی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کار براساس اصول علمی و پژوهش‌محور انجام شوند، توفیق بیشتری حاصل می‌شود گفت: طرح‌های توسعه‌ای، پروژه‌های عمرانی و اقتصادی باید بر مبنای کار پژوهشی باشد و پایان نامه‌های دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا به سمت نیازهای استان سوق داده شود.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش دستگاه‌ها را مکلف به جذب اعتبارات ملی کرد و گفت: دستگاه‌ها باید در جذب منابع مالی و اعتبارات ملی تلاش بیشتری کنند و پیگیری در تحقق این موضوع و جذب اعتبارات ملی برای مدیران امتیازآور است.

وی از فعالیت دستگاه‌های معین در چهار شهرستان مرزی استان گفت و بر همراهی دستگاه‌ها با این نهادها در راستای شتاب‌بخشی به روند اجرای کار در پروژه‌ها تاکید کرد.

ملانوری با اشاره به فراز و نشیب اعتبارات دولتی اظهار کرد: پروژه‌های برای دستگاه‌های معین باید به گونه‌ای تعریف شود که معطل اعتبارات دولتی نمانند.

وی به مصوبه ۲ جلسه قبل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اشاره کرد و افزود: ما دستگاه‌ها را مکلف کردیم که مشترک نشریه‌های استان شوند و با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات، گزارش عملکرد سالانه خود را تا پایان سال در روزنامه‌های استان ارائه کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی تصریح کرد: این موضوع در راستای حمایت از نشریات، شفاف‌سازی خدمات دولت و اطلاع‌رسانی در زمینه اقدامات دستگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفته است و منظور ما اشتراک رایگان نیست بلکه دستگاه‌ها باید نسبت به خرید نشریه اقدام کنند.

وی ضمن تشکر از رسانه‌ها در پوشش خبری آتش‌سوزی در گمرک ابونصر فراهی افغانستان در همجواری گمرک ماهیرود، از تلاش‌های نیروهای امدادی و آتش‌نشانان در اطفای حریق و مدیریت شرایط سپاسگزاری کرد.

ملانوری یادآور شد: این حادثه به حوزه سرزمینی ما خسارتی وارد نکرد اما ضعف‌هایی در مجموعه داریم که باید در مرز که محور توسعه است، رفع شود.

انتهای پیام

نظر شما