شناسهٔ خبر: 46082473 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دکتر دهقانی:

مهمترین درمان بیماری کرونا تامین اکسیژن است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی مهمترین درمان بیماری کرونا تامین اکسیژن است

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا خراسان جنوبی، دکتر دهقانی رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع وطن و مدافع سلامت از جمله سه شهید  خراسان جنوبی شهید دکتر سید مرتضی وجدان، شهیده منصوره حسینی و شهید کاظم احمدی و گرامیداشت یاد و خاطره دکتر فخر که یکی از بانیان خیر بودند گفت: بیشتر از یکسال از شیوع بیماری کرونا در کشور می گذرد. در این مدت سختی های فراوانی برای مردم کشور و استان ایجادشد. دشواری هایی که باعث آسیب های فراوانی به مردم شد و در این بین پرسنل بخش های بهداشت و درمان با مجاهدت و ایثارگری، جانشان را در راه دفاع از سلامت مردم فدا کردند.

رئیس دانشگاه در ادامه با بیان اینکه عملکرد جمهوری اسلامی در دنیا مثال زدنی است گفت: وقتی سایر کشور های دنیا از جمله کشور های توسعه یافته را می بینیم که ابتلا ها و فوتی های بسیار زیاد داشتند، برخلاف پیش بینی که در خصوص جمهوری اسلامی شده بود که باید در روز بیش از ۱۰۰۰ فوتی می داشتیم، ولی خوشبختانه محقق نشد و آمار فوتی ها در کشور دو رقمی شد.

وی افزود: بعد از گذشت سال ها از جنگ تحمیلی شاهد جبهه جدیدی در حوزه ایثارگری در کشور بودیم که این افتخار نصیب حوزه سلامت شد و تا سال های سال باقی و باعث افتخار خواهد بود. در دوران دفاع مقدس هم همینطور بود عده ای خود را وقف دفاع از میهن کردند اکنون نیز همین اتفاق افتاد اما با این تفاوت که اکنون پرسنلی که خدمت می کنند جایگزین ندارند و دشمن قابل رویت نیست. اما آنچه که باعث انرژی مضاعف کادر درمان شد، حمایت های بی دریغی بود که همه ی اقشار از مدافعین سلامت انجام دادند و قطعا در افزایش  روحیه پرسنل موثر است. همچنین هیئت های مذهبی به جای اینکه طبق روال هر سال در زمینه نذورات کار کنند، مبالغ را در حوزه سلامت صرف تجهیزات کردند.

رئیس دانشگاه بیان داشت: آستان قدس رضوی همانند خیلی از سال های گذشته به مدد حوزه سلامت آمده و بار بزرگی را از دوش حوزه سلامت بر می دارد. تامین اکسیژن مهمترین درمان بیماری کروناست همانطور که در ماه های گذشته شاهد بودیم به دلیل افزایش بیماران بستری تنفسی در کشور، با کمبود اکسیژن مواجه بودیم اما اکنون خوشبختانه خیلی از بیمارستان های ما مجهز به دستگاه اکسیژن ساز شدند. در طول این چند ماه اخیر دستگاه های اکسیژن ساز برای بیمارستان های استان از جمله  بیمارستان ولیعصر(عج)، بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، بیمارستان حضرت رسول فردوس، بیمارستان شهید آتشدست نهبندان، بیمارستان علی بن ابیطالب سربیشه تایمن شده همچنین برای بیمارستان درمیان هم از طرف بنیاد علوی قول تامین دستگاه اکسیژن ساز ۳۰۰ لیتری داده شده که ان شاءالله به زودی تحویل خوهد شد. برای باقی شهرستان ها نیز از جمله بشرویه و سرایان و تقویت دستگاه قاین پیگیر هستیم.

دکتر دهقانی خاطر نشان کرد: جای تقدیر و تشکر دارد از عزیزان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی که با زحمات و تلاش های خود این کمک را به بیمارستان های استان می کنند که امیدوارم با این تلاش شاهد صیانت هر چه بیشتر از مردم باشیم.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما