شناسهٔ خبر: 46082260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرمانده پلیس راه قزوین: ایمن‌سازی جاده باراجین در اولویت شورای ترافیک قرار بگیرد‌

گروه استان‌ها- فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: ایمن‌سازی جاده ورودی به منطقه ویژه گردشگری باراجین در اولویت شورای ترافیک قرار بگیرد؛ چرا که در روزهای تعطیلی شاهد افزایش وحشتناک تردد و تصادف در این محور هستیم.

صاحب‌خبر -

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره ساماندهی بحران ترافیکی جاده قزوین-باراجین اظهار داشت: ایمن‌سازی جاده ورودی به منطقه ویژه گردشگری باراجین در اولویت راهداری قرار بگیرد؛ چرا که در روزهای تعطیلی شاهد افزایش وحشتناک تردد و تصادف در این محور هستیم.

وی اضافه کرد: برخی ‌دستگاه‌ها به دنبال این هستند که ترافیک این محور در روزهای تعطیل را کاهش دهند؛ در حالی که ماندن در ترافیک به خاطر تفریح و تفرج اشکالی ندارد و آنچه مهم است حفظ جان و مال مردم از طریق افزایش ایمنی این محور است و به همین خاطر طرح ساماندهی ترافیک محور باراجین باید ایمنی‌محور باشد.

ذاکری‌منش ادامه داد: طی ماه گذشته 9 نقطه با تصادف منجر به خسارت داشتیم که 8 فقره آن جرحی بوده و هنگام تردد خودروها از شمال به جنوب بوده که به همین خاطر باید شیب خطرناک این جاده اصلاح شود. چرا که به دلیل توپوگرافی منطقه و زمان‌بندی بازگشت مردم از اماکن تفرجگاهی باراجین همواره بار برگشت ما با ازدحام، تصادف و تلفات روبه‌رو است.

وی با اشاره به ترافیک و ازدحام بالای خودروهای سواری در روزهای پنجشنبه یادآور شد: با توجه به اینکه محور باراجین دارای شیب و قوس‌های متعددی است، روان‌سازی ترافیک آن بسیار پرهزینه و به همین خاطر دست پلیس راه را هم بسته و بهتر از همین توپوگرافی برای ایمن‌سازی آن استفاده کنیم.

لزوم تفکیک لاین رفت و برگشت برای کاهش انحراف به چپ

رئیس پلیس راه استان با تاکید بر لزوم ترانشه‌برداری برای افزایش مسافت دید گفت: همچنین باید با استفاده از گاردبلوک این محور را خط‌کشی کنیم؛ چرا که در حال حاضر انحراف به چپ یکی از دلایل اصلی تصادفات در جاده باراجین است.

ذاکری‌منش همچنین به ضرورت ایجاد میدانچه کوچک اشاره کرد و افزود: با استقرار این میدانچه می‌توانیم با حداقل هزینه و امکانات محور یادشده را ایمن‌سازی کنیم؛ به شرطی که با استفاده از نیوجرسی‌های کوچک تفکیک لاین‌های رفت و برگشت را به سرعت انجام دهیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما