شناسهٔ خبر: 46082253 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین مطرح کرد:

آسیب دیدگی بازیکنان والیبال به دلیل فشردگی مسابقات لیگ

تابش نژاد در رادیو گفت‌وگو مطرح کرد: برگزاری فشرده بازی‌های لیگ در تهران و نبود زمان برای ریکاوری موجب صدمه به ورزشکاران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ فیروز تابش نژاد با حضور در برنامه « ورزش بدون ویرایش » به بررسی وضعیت کیفی لیگ برتر و تیم ملی والیبال ایران پرداخت و عنوان کرد: بازیکنان بسیاری از تیم‌ها از جمله شهرداری ورامین به ویروس کووید 19 مبتلا شدند و به همین دلیل تمام تیم‌ها از ابتدای سال چندین بار بدنسازی انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر ضرورت بهبود کیفیت تصویر برداری از مسابقات، اظهار کرد: چگونگی ارائه مسابقات به بینندگان اهمیت زیادی دارد، هر چه این تصاویر بهتر باشد برقراری ارتباط بیشتر می‌شود، جذب مخاطب افزایش می‌یابد و در نمایش کیفیت بازی هم نقش دارد.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین تاکید کرد: برای آن که جهش در استانداردهای برگزاری مسابقات والیبال ایجاد کنیم، باید از کشورهای صاحب سبک در این رشته الگو برداری کنیم.

تابش نژاد، آسیب دیدگی بازیکنان از ویروس کرونا را یکی از چالش‌های اصلی لیگ امسال دانست و عنوان کرد: تعدادی از بازیکنان تیم به بیماری مبتلا شدند که موجب شد نتوانند آن طور که باید اقتدار و شایستگی خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان این که سرمایه گذاری بر والیبال عمر 25ساله دارد، اظهار کرد: در ابتدای راه سطح والیبال کشور پایین بود و در طی چند سال اخیر رشد قابل توجه به خصوص در سطح آسیا داشته است اما برای رسیدن به جایگاه مطلوبی از جهان راه درازی در پیش داریم چرا که تیم‌های مطرح در دنیا، از مدتها قبل سرمایه گذاری کرده‌اند و مسیر ناهمواری را پیموده‌اند.

این والیبالیست کشور از برگزاری مسابقات لیگ به شیوه متمرکز در تهران انتقاد کرد و گفت: جذابیت لیگ به حضور تیم‌ها در زمین حریف است. برگزاری فشرده بازی‌ها در یک هفته و نبود زمان برای ریکاوری موجب صدمه به ورزشکاران شده است و بسیاری از تیم‌ها به همین دلیل آسیب دیدند، به طوری که چند تن از بازیکن خوب هریک از 4تیم حاضر در مرحله پلی آف، آسیب دیده‌اند.

تابش نژاد با بیان این که رسیدن به سطوح بالای جهانی مستلزم جدی گرفتن والیبال نوجوانان و جوانان است، تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی والیبال کشور بی توجهی به رده نوجوانان است، در حالی که به این گروه سنی در کشورهای صاحب نام والیبال بیش از هر رده‌ای بها داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در این رده سنی موجب افزایش بهروری در سال‌های آینده خواهد شد اما باید توجه داشت این سرمایه گذاری از نظر زمانی و اقتصادی درست باشد تا در زمان کوتاهتری به نتیجه مطلوب برسیم.

 

نظر شما