شناسهٔ خبر: 46081676 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بررسی نتایج هفته هفدهم لیگ برتر؛

زلزله های تکان دهنده در نیمکت مربیان/تصویر مدعیان قهرمانی در جام افتاد

نتایج هفته دوم لیگ برتر فوتبال در دور برگشت فصل بیستم مشخص می کند برخی تغییرات در رأس کادر فنی تیم های این مسابقات تأثیرات مثبت خود را نمایان کرده است.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق – از مجموع ۸ دیدار هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال در دور بیستم این مسابقات ۳ دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و ۵ مصاف با برد و باخت تیم های حاضر همراه شد. پیروزی و شکست برخی تیم ها به شدت تحت تأثیر تغییراتی بود که کادر مدیریتی این تیم ها در نیم فصل در کادر فنی تیم های شان ایجاد کردند. نکته مهم رقابت نزدیک دو تیم سپاهان و استقلال در تعقیب پرسپولیس ظرف این هفته بود که خود را به یک قدمی صدر رساندند تا تصویری نسبتا واضح از مدعیان قهرمانی روی جام قهرمانی بیفتد.

زلزله های تکان دهنده در نیمکت مربیان/تصویر مدعیان قهرمانی در جام افتاد

گل گهر۰ – مس رفسنجان۰

گل گهر سیرجان همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهد. تیمی که با خریدهای آنچنانی و هزینه وحشتناک لیگ را با قدرت استارت زد و تا هفته چهارم صدر جدول بود از هفته پنجم به بعد با ۶ باخت و ۴ تساوی حالا در رده هشتم جدول است. این تیم در این هفته با تساوی خانگی روبروی تیم هم استانی اش مس رفسنجان ۲ امتیاز دربی کرمان را به بدترین شکل ممکن از دست داد. در نقطه مقابل تیم مس که فصل را با رده چهاردهمی استارت زده بود حالا و رفته رفته خودش را به نیمه بالایی جدول رسانده و امروز در جایگاه هفتمی جدول است.

سایپا۰ – نفت مسجد سلیمان۰

تیم سایپا در ۵ دیدار آخر خود با ۳ باخت و ۲ تساوی بدترین هفته های این فصل خود را سپری می کند. تیمی که در هفته سوم تا رده پنجمی بالا رفته بود به یکباره با افتی فاحش به رده های قعر جدولی نزول کرد و ابراهیم صادقی نشان داد فعلا حرفی برای گفتن ندارد. این تیم در حال حاضر در رده سیزدهم و محدوده خطر است. حریف این تیم در هفته هفدهم نفت مسجد سلیمان بود که این تیم نیز در ۵ دیدار آخر خود با ۴ تساوی و یک باخت در رده دوازدهم قرار گرفته و وضعیتی مشابه با سایپا دارد. تساوی برای این دو تیم هیچ تفاوتی با باخت نداشت.

*شهرخودرو۲ – پیکان۰

شاگردان سیدمهدی رحمتی این هفته در خانه به یک برد ارزشمند دست پیدا کردند تا با ۲۲ امتیاز به رده دهم صعود کنند. تیمی که در ۵ دیدار اخیر خود با دو برد، دو باخت و یک تساوی در نیمه پایینی جدول قرار گرفته روبروی پیکان روز خوبی را پشت سرگذاشت و به یک برد حیاتی دست پیدا کرد. در نقطه مقابل تیم تهرانی پیکان که در ۵ دیدار اخیر خود تنها یک برد در هفته پیش بدست آورده بود و با دو تساوی و یک باخت به هفته هفدهم رسیده بود با دومین باختش ظرف این ۵ دیدار به روند نتایج ضعیفش ادامه داد. مهدی تارتار هفته هاست که که نتوانسته پیکان را در جدول بالا بکشد!

زلزله های تکان دهنده در نیمکت مربیان/تصویر مدعیان قهرمانی در جام افتاد

*صنعت نفت آبادان۰ – پرسپولیس۰

سیروس پورموسوی در آبادان ثابت کرد می توان از مدافع عنوان قهرمانی هم امتیاز گرفت. صنعت نفت آبادان که از ۲۱ دی ماه به این سو رنگ برد را ندیده است در ۵ دیدار اخیر خود با ۳ تساوی و ۲ باخت روند نزولی اش را ادامه می دهد ولی تساوی خانگی روبروی پرسپولیس کار کمی نبود. در نقطه مقابل پرسپولیس پس از ۴ برد متوالی در پنجمین هفته ۲ امتیاز مهم را از دست داد تا این فرصت را به رقبای صدر جدولی اش بدهد که با پیروزی در هفته هفدهم به این تیم نزدیکتر شوند. یحیی گل محمدی برای این تساوی بهانه ای بهتر از زمین خراب و تمرکز بالای مدافعان تیم نفت آبادان نداشت!

آلومینیوم اراک ۱ – سپاهان ۶

اراکی ها بی گمان یکی از تیم هایی هستند که از تغییر در کادر فنی به شدت ضربه خوردند. پس از خروج رسول خطیبی از اراک، محمود خرمزی هدایت این تیم را موقتا در دست گرفت تا در هفته شانزدهم با نساجی مساوی کند و در هفته هفدهم با شکست پرگل روبروی سپاهان هواداران اراکی را به یاد روزهای تلخ حضور در لیگ دسته اول بیندازد! این تیم با رسول تا رده هفتم بالا رفته بود ولی حالا به رتبه نهم سقوط کرده است. اما در تیم سپاهان به وضوح می توان شاهد سیر صعودی این تیم بود. تیمی که در ۵ دیدار آخرش بعد از یک باخت، ۴ برد متوالی کسب کرده و توقف ناپذیر به نظر می رسد. تیم محرم نویدکیا حالا با یک گل کمتر در رده دوم است و چسبیده به صدر حرکت می کند.

زلزله های تکان دهنده در نیمکت مربیان/تصویر مدعیان قهرمانی در جام افتاد

*تراکتور۲ – نساجی مازندران۱

یکی از تیم هایی که در دور برگشت از تغییر کادر فنی سود برده تراکتور است. رسول خطیبی پس از تساوی روبروی نفت مسجد سلیمان در هفته اول کار در تبریز این هفته نساجی را شکست داد تا تبریزی ها را به رده پنجم برگرداند. تراکتور در ۵ دیدار آخر خود پس از دو باخت با کادر فنی قبلی دو برد و یک تساوی بدست آورده اند. اما نساجی مازندران که در اواسط نیم فصل اول مجید جلالی را به خدمت گرفت همچنان روی نوار باخت حرکت می کند و دست از قعر جدول برنمی دارد. این تیم در ۵ دیدار آخر خود ۴ باخت و یک تساوی کسب کرده و در رده پانزدهم جدول دلخوش به نتایج بد ماشین سازی در رده شانزدهم است!

*ذوب آهن۲ –ماشین سازی۰

ذوب آهن اصفهان هم از جمله تیم هایی بود که در نیم فصل دست به تغییر در کادر فنی اش زد و مجتبی حسینی را به اصفهان برد. این تیم در دیدار این هفته ماشین سازی را شکست داد و با ۱۴ امتیاز در همان رده چهاردهم ماند اما خودش را به سایپا ۱۸ امتیازی نزدیک تر کرد. ذوب آهن در ۵ دیدار آخر خود با دو برد و ۳ باخت عملکرد خوبی نداشته است. حریف این تیم در این هفته ماشین سازی با هدایت مهدی پاشازاده بود که او نیز به تازگی این تیم رده شانزدهمی را در دست گرفته است ولی باز هم باخت. ماشین سازان در ۵ بازی اخیر خود با دو باخت، دو تساوی و یک برد(با هدایت سعید اخباری) همچنان دست از رده شانزدهم جدول برنمی دارند و از حالا کاندیدای قطعی سقوط هستند!

زلزله های تکان دهنده در نیمکت مربیان/تصویر مدعیان قهرمانی در جام افتاد

*استقلال۱ – فولاد خوزستان۰

دیگر تیمی که از تغییر در کادر فنی اش در این هفته ها سود برد استقلال بود که فرهاد مجیدی را با یک تیم فنی کامل متشکل از فراز کمالوند و صالح مصطفوی را به خدمت گرفت. استقلال که در دو دیدار آخر خود با فولاد در دور برگشت فصل قبل و دور رفت فصل جاری با نتایج مشابه ۱-۲ شکست خورده بود تیم جواد نکونام را ۰-۱ شکست داد تا با نزدیک شدن به صدر و ایجاد فاصله ۴ امتیازی با تیم رده چهارم جایگاهش در رتبه سومی جدول را دست نیافتنی کند. این تیم رد ۵ دیدار اخیر خود ۲ برد، ۲ تساوی و ۱ باخت را تجربه کرده است. اما فولاد هم با همین نتایج در ۵ دیدار اخیر خود در تهران هرچه تلاش کرد تا تاکتیک های استقلال را خنثی کند حریف این تیم نشد و در رده چهارمی باقی ماند.

نظر شما