شناسهٔ خبر: 46078931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شهردار تهران تشریح کرد:

تورم و کرونا مانع تحقق درآمدهای شهر شد | جزئیات اصلاحیه بودجه ۹۹ شهرداری

لایحه اصلاحیه بودجه ۱۳۹۹ شهرداری تهران امروز یکشنبه از سوی پیروز حناچی به صحن شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد و اعضای شورای شهر هم با یک فوریت این لایحه موافقت کردند؛ به این ترتیب حدود ۱۰ درصد بودجه جابه‌جا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با لایحه اصلاحیه بودجه ۱۳۹۹ شهرداری تهران، ضمن تشکر از اعضای شورای شهر بخاطر تصویب به موقع بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران، گفت: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران خصیصه‌های خاصی از جمله افزایش شفافیت، قانون‌مداری در تخصیص و اختصاص منابع و اصلاح ساختاری داشت. در این میان تورم و تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم و پاندمی کرونا از یک طرف و افزایش هزینه ارائه خدمات و اجرای پروژه‌های سرمایه‌ای از طرف دیگر باعث شده است که بسیاری از درآمدها تحقق پیدا نکند و در بسیاری از بخش‌ها با چالش مواجه باشیم.

حناچی افزود: اصلاحیه پیشنهاد بودجه ۱۳۹۹ در راستای ایجاد انعطاف در راستای محدودیت‌های یادشده تنظیم شده است که مشتمل بر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب یک ماده واحده در ۶ جدول به شورای شهر ارسال شده است. بخش اول شامل اصلاحات هزینه‌ای به مبلغ ۹۴۸ میلیارد تومان و اصلاحات تملک دارایی و سرمایه‌ای به مبلغ ۹۶۸ میلیارد تومان است. همچنین رقم اصلاحات تملک دارایی مالی هزار و ۲۹۷ میلیارد تومان است. همچنین اصلاحات هزینه‌ای انجام‌شده با هدف تامین هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر و پرداخت هزینه‌های جبران خدمت کارکنان اتوبوسرانی، مترو، آتش‌نشانی، سازمان بوستان، شرکت حریم‌بان و شهربان، سازمان ورزش و سازمان فنی و عمرانی تنظیم شده است.

شهردار تهران ادامه داد: اصلاحات سرمایه‌ای احداث پارکینگ‌های محله‌ای و اجرای پروژه‌های خاص متمرکز شده است و اصلاحیه اعتبارات تملک دارایی مالی هم مربوط به بازپرداخت اصل و فرع وام‌ها و اوراق مشارکت شهرداری است. بخش دوم اصلاحیه بودجه هم مربوط به اصلاح طبقه‌بندی و عناوین برخی از ردیف‌های بودجه است که فاقد آثار مالی بر بودجه مصوب است.

وی افرود: بر اساس قولی که دادیم در اواخر اسفند ماه، رونمایی از یک راند از قطار شهر ملی را خواهیم داشت که باید استانداردهای آن اخذ شود. این قطار با ۸۰ درصد وابستگی به ساخت داخل ساخته شد و کار بسیار مهمی است که امیدواریم با حمایت دولت به نتیجه برسد.

نظر شما