شناسهٔ خبر: 46077342 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آماری از فروش «زمستانه کتاب»

فاطمه نظرمحمدی

ایوب دهقانکار از خرید ۴۴۰هزار و ۲۷۶ نسخه کتاب به مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۳ میلیون و ۱۹۹هزار و ۶۷۴ ریال در ۹۳۷ کتابفروشی از ۳۱ استان کشور در طرح «زمستانه کتاب ۹۹» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با پایان شانزدهمین دوره طرح‌های یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان «زمستانه کتاب ۹۹» درباره جزئیات این طرح توضیح داد و گفت: این دوره از طرح زمستانه کتاب ۹۹ با مشارکت و استقبال ۹۳۷ کتابفروشی فعال از ۳۱ استان کشور به پایان رسید.

دهقانکار با اشاره به میزان مشارکت کتابفروشی‌ها در طرح «زمستانه کتاب ۹۹» بیان کرد: در این دوره از کل کتابفروشی‌های متقاضی طرح، ۷۱۴ کتابفروشی در مراکز استان‌ و  ۲۲۳ کتابفروشی در شهرستان‌ها با یارانه ۲۵ درصدی کتاب‌ها را عرضه کردند.  همچنین استان تهران با ۱۴۷ کتابفروشی، خراسان رضوی با ۱۱۱ کتابفروشی، اصفهان با ۹۸ کتابفروشی، قم با ۷۸ کتابفروشی، آذربایجان شرقی با ۵۸ کتابفروشی و کردستان با ۵۲ کتابفروشی بیشترین مشارکت کتابفروشی‌ها را در این دوره از طرح به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به میزان خرید کتاب در طرح‌های «پاییزه کتاب» و «زمستانه کتاب» سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: ۴۵۸هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۵۹۱هزار و ۷۳۰ ریال در «پاییزه کتاب ۹۹» فروخته شد اما در «زمستانه کتاب ۹۹» این آمار به ۴۴۰هزار و ۲۷۶ نسخه کتاب به مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۳ میلیون و ۱۹۹هزار و ۶۷۴ ریال رسیده است.  

او ادامه داد: ۱۲۸ کتابفروشی استان تهران در پاییزه کتاب ۹۹ توانستند ۷۰هزار و ۵۴۸ نسخه کتاب بفروشند اما در زمستانه کتاب، ۱۴۷ کتابفروشی این استان توانستند با فروش ۳۷ میلیارد و ۸۵۰میلیون و ۶۶۵ هزار و ۸۵۸ ریالی سهم ۱۸ درصدی از کل فروش را به خود اختصاص دهند.

دهقانکار در پایان به وضعیت استان‌ها در طرح «زمستانه کتاب» اشاره و اظهار کرد: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس‌، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و خوزستان جزء پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش بودند و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، مازندران، خوزستان و مرکزی جزء پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب شناخته شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما