شناسهٔ خبر: 46077134 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

دستور دوترته به ارتش و پلیس فیلیپین برای "کشتن" شورشیان کمونیست

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور فیلیپین در نشست دولت با هدف مقابله با کمونیسم گفت، به ارتش و پلیس دستور داده شورشی‌های کمونیست در کشور را بکشند و کار آن‌ها را یکسره کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، "رودریگو دوترته" گفت: به ارتش و پلیس گفته‌ام اگر با شورشیان کمونیست دچار درگیری مسلحانه شدند، آن‌ها را بکشند، از کشتن آن‌ها اطمینان حاصل کنند و اگر زنده بودند کار آن‌ها را یکسره کنند.

وی همچنین به آن‌ها دستور داد "حقوق بشر را فراموش کنند" و افزود ترسی از اینکه به زندان بیفتد، ندارد!

وی شورشیان کمونیست را مستقیماً نیز خطاب قرار داد، آن‌ها را "راهزن" خواند و گفت آن‌ها "هیچ ایدئولوژی ندارند". با این وجود وی وعده داد در صورتی که شورشیان سلاح‌های خود را کنار بگذارند، به آن‌ها شغل، مسکن و وسیله معاش می‌دهد.

دوترته بعد از آغاز فعالیت به عنوان رئیس جمهور در سال ۲۰۱۶، دستور مذاکرات مستقیم با کمونیست‌ها را داد اما به دنبال درگیری‌های بین نیروهای دولت و شورشیان در سال ۲۰۱۷، روند صلح را متوقف کرد و بعدتر اعلامیه‌ای را امضا کرد که به جنگجویان کمونیست لقب "تروریست" می‌داد.

این نخستین بار نیست که رئیس جمهور فیلیپین از چنین لحن تندی نسبت به شورشیان کمونیست استفاده می‌کند.

دوترته در سال ۲۰۱۸ پس از اظهاراتی توهین‌آمیز به سربازان خود در مورد شلیک به شورشیان زن، خبرساز شد و محکومیت بین‌المللی از سمت سازمان‌های حقوق بشری، جنبش‌های فمینیستی و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد.

وی در همان سال از برنامه‌هایی برای ایجاد "جوخه مرگ" به منظور مبارزه با شورشیان کمونیست در کشورش خبر داد.

حزب کمونیستی فیلیپین از زمان تأسیس، بیش از ۵۰ سال است که جنگ چریکی علیه دولت فیلیپین را ادامه می‌دهد و یکی از قدیمی‌ترین شورشیان آسیا محسوب می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما