شناسهٔ خبر: 46076951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

مشاور پوتین به کرونا مبتلا شد

در پی مثبت شدن تست کرونای "ماکسیم اورشکین"، یکی از مشاورین رئیس جمهوری روسیه، سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین تماس مستقیمی با این شخص نداشته و نیازی به قرنطینه وی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: در پی مثبت شدن تست کرونای "ماکسیم اورشکین"، یکی از مشاورین رئیس جمهوری روسیه، سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین تماس مستقیمی با این شخص نداشته و نیازی به قرنطینه وی وجود ندارد.

"ماکسیم اورشکین" مشاور رئیس جمهوری روسیه به عفونت کووید-19 مبتلا شده و تست کرونای وی مثبت شده است. این مسئله را "میخائیل میشوستین" نخست وزیر روسیه روز شنبه در نشست توسعه اقتصادی-اجتماعی این کشور اعلام کرد.

میشوستین گفت: «متاسفانه اورشکین به کرونا مبتلا شده و نتوانسته در این نشست شرکت کند.» نخست وزیر سلامتی هر چه سریع‌تر وی را آرزومند شد.

در همین رابطه، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه هیچ تماس مستقیمی با ماکسیم اورشکین نداشته و به همین دلیل نیازی به قرنطینه وی به خاطر ابتلای این مشاور دفتر ریاست جمهوری وجود ندارد.

در ماه ژانویه (دی ماه گذشته) نیز "مقصود شادایف" وزیر دارایی روسیه به عفونت کرونا مبتلا شده بود. این وزیر کابینه در اواخر همان ماه بهبود یافته و به کار خود بازگشت.

در پایان سال گذشته (میلادی) "ویچسلاو والودین" رئیس دومای دولتی روسیه اعلام کرد که حدود یک سوم نمایندگان پارلمان این کشور به عفونت کووید-19 مبتلا شده و خوشبختانه سلامتی خود را بازیافتند.

در سال 2020 در روسیه چندین نفر از مقامات بلندپایه فدرال به ویروس کرونا آلوده شدند. در میان آنها، "میخائیل میشوستین" نخست وزیر، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری و همچنین وزیر فرهنگ، وزیر حمل و نقل و وزیر آموزش کابینه وزرای این کشور مبتلا شدند. در اواخر سال نیز تست کرونای "آلکسی کودرین" رئیس اتاق حسابرسی روسیه مثبت شده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما