شناسهٔ خبر: 46076292 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روابط عمومی وزارت امور خارجه:

اظهارات محسن رضایی درباره سوریه و عراق دیدگاه شخصی اوست

تهران-ایرنا- روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه اظهارات محسن رضایی درباره کمک‌های ایران به مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق دیدگاه شخصی او بوده اعلام کرد: ایران با درک خطر تروریسم برای منطقه و بنا به درخواست دولت‌های عراق و سوریه برای مبارزه با داعش حضور یافت.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی وزارت‌ امور خارجه در اطلاعیه ای با اشاره به اظهارات محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک گفت و گوی رسانه ای در خصوص عراق و سوریه اعلام کرد: آنچه گفته شده است دیدگاه شخصی مصاحبه شونده بوده و با نگاه جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد و ایران در همه موارد و مقاطع بر اساس اصل برادری به کمک دولت‌های عراق و سوریه شتافت که جلوه بارز آن را در مبارزه با داعش می‌توان دید.

اطلاعیه روابط عمومی وزارت‌ امور خارجه در ادامه افزوده است : ایران با درک خطر تروریسم بر منطقه و بنا به درخواست دولت عراق و سوریه برای مبارزه با داعش حضور پیدا کرد.

محسن رضایی در گفت و گویی که با فایننشال تایمز داشته گفته است. ما از ملتهای منطقه که با تجاوز روبرو هستند، دفاع خواهیم کرد به شرطی که از ما بخواهند به آنها کمک کنیم. ما برقراری صلح و امنیت در منطقه را از وظایف خود می دانیم. هرچه منطقه ناامن باشد، خسارات وارده به تجارت ما نیز بیشتر خواهد بود. این کمک ها در چارچوب منافع ملی ایران خواهد بود.

 وی گفته است: از این به بعد، هر یک ریال که به هرکسی بدهیم، یک ریال را ادعا خواهیم کرد، زیرا اقتصاد برای ما بسیار مهم است. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما به امنیت عراق و سوریه کمک کنیم و سپس ببینیم که سایر کشورها از مزایای اقتصادی بهره مند می‌شوند. 

نظر شما