شناسهٔ خبر: 46073433 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

معرفی کتاب؛

رمانی که از نوساختن را به ما می‌آموزد

باشگاه خبرنگاران جوان

کتاب «جامانده از پسر» اثر مرضیه نفری در انتشارات سوره مهر منتشرشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، کتاب «جامانده از پسر» اثر مرضیه نفری در انتشارات سوره مهر منتشرشد. این اثر روایتگر داستان زندگی مردی ویران شده است.این مرد قرار است؛دوباره از نو آغازکند و خودش را بسازد.سالار، شخصیت اصلی داستان از خانواده اش جدا شده است.روی پل باقرآباد با مردمی زد و خورد می‌کند که چیزی از آن‌ها نمی‌داند.او نمی‌داند چرا این مردم به سمت تهران حرکت کردند؟چرا عصبانی هستند؟ او تنها قرار است مردم روی پل را با استفاده از زور قمه و تیزی به شهر خودشان بازگرداند؛برای اینکه پای هیچ کدامشان به تهران بازنشود.

سهراب، یکی دیگر از شخصیت‌های داستان گم شده.همه به دنبال سهرابی می‌گردند که تغییرکرده است و افکاری بزرگ درسر می‌پروراند.سالار در تاریکی شب با قمه اش به سهراب، پسرش می‌زند.باید دید در این داستان ماجرای پسرکشی دوباره تکرار می‌شود.

مرضیه نفری داستان زندگی سالار را در سال ۱۳۴۲ روایت می‌کند.سالی که آبستن حوادث تاریخی بزرگی بود. همین حوادث باعث می‌شود زندگی سالار و آذر متلاطم شود. مسیر سهراب تغییر کند و سالار ویران شود.سالار می‌خواهد دوباره از نو بسازد.

نگارش رمان سه سال زمان برد؛برای اینکه نویسنده در دومین اثرش بگوید،می‌توان از نو ساخت؛ اما برای آن به انقلاب و دگرگونی نیازداریم.نخستین رمانش با عنوان «شب‌های بی ستاره» توانست کاندید کتاب سال، جایزه ادبی پروین اعتصامی، جایزه ادبی شهید غنی پور و کتاب سال رضوی شود.

نظر شما