شناسهٔ خبر: 46072796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

ابر تورم در ونزوئلا؛ چاپ اسکناس یک میلیون بولیواری| وزارت خارجه ونزوئلا: توجهی به تحریم های آمریکا نداریم

نرخ تورم در ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ حدود یک میلیون درصد و سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰ میلیون درصد بود.

صاحب‌خبر -

بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد از هفته آتی اسکناس یک میلیون بولیواری چاپ خواهد کرد. این در حالی است که نرخ تورم در ونزوئلا در سال ۲۰۱۸ حدود یک میلیون درصد و در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰ میلیون درصد بود.

خبرگزاری رویترزنوشت،  نرخ تورم نسبت به سال های قبل مقداری بهبود یافته و بنابر ارزیابی بانک مرکزی ونزوئلا در ماه ژانویه به ۲۶۶۵ درصد رسیده که باز هم بالاترین رقم در جهان است.

با نرخ رسمی دلار در ونزوئلا، ارزش یک میلیون بولیوار ونزوئلا تنها ۵۲ سنت( تقریباً نیم دلار) خواهد شد.

ارزش پول ونزوئلا,سقوط اقتصاد ونزوئلا

بانک مرکزی ونزوئلا می گوید به جز اسکناس های یک میلیون بولیواری تصمیم دارد اسکناس های جدید ۱۰ هزار تا ۵۰۰ هزار بولیواری نیز چاپ کند.

افت چشم‌گیر ارزش نفت طی هفت سال قبل همراه با فساد، ناکارآمدی مدیریتی و تحریم های ایالات متحده آمریکا اقتصاد ونزوئلا را عمیقاً تحت فشار قرار داده است.

ونزوئلا بزرگ ترين ذخایر نفتی جهان را دارد، اما تولید روزانه نفت آن کشور به چهارصد هزار بشکه سقوط کرده و باتوجه به از کار افتادن پالایشگاه هایش مجبور به واردات بنزین از ایران شده است.

ونزوئلا:توجهی به تحریم های ایالات متحده آمریکا نداریم

وزارت خارجه ونزوئلا با بیان اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا به دروغگویی ایدئولوژیک درباره این کشور می پردازند، تاکید کرد که بدون توجه به تحریم های آمریکایی به حرکت رو به جلو ادامه خواهند داد.

نظر شما