شناسهٔ خبر: 46072727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر کشور یمن:

عصبانیت آمریکا و انگلیس از نابودی عناصر القاعده در «البیضاء»

فاطمه صالحی

معاون وزیر کشور دولت نجات ملی یمن از حضور عناصر القاعده در جبهه مأرب با حمایت سرویس های اطلاعاتی خارجی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالمجید المرتضی» معاون وزیر کشور یمن اعلام کرد که عناصر القاعده در حال حاضر به صورت علنی در کنار عناصر خارجی و متجاوز در مأرب حضور دارند.

وی افزود: آمریکا و انگلیس نارضایتی خود را از پیشروی نیروهای یمنی و تار و مار عناصر القاعده در منطقه البیضاء اعلام کرده اند.

المرتضی بیان کرد: این مسأله دلیل اصلی نگرانی‌های آنها نسبت به جبهه مأرب است. عملیات ما در مأرب با هدف نجات دادن شهروندان یمنی صورت می‌گیرد.

وی گفت: حضور عناصر اطلاعاتی تکفیری خطر بزرگی برای امنیت و ثبات استان مأرب به شمار می‌رود. ما تجهیزاتی از مواضع القاعده در منطقه البیضاء به دست آورده ایم که بیانگر ارتباط آنها با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی است.

روز گذشته نیز سرویس اطلاعات یمن وابسته به دولت نجات ملی این کشور فاش کرد که عناصر القاعده در استان مأرب فعالیت گسترده‌ای دارند.

در گزارش منتشر شده از سوی سرویس اطلاعات یمن آمده است، تمام اماکن مورد استفاده تروریست‌های القاعده در استان مأرب از جمله خانه‌ها، هتل‌های محل سکونت، انبارهای سلاح و تجهیزات و اردوگاه‌های آموزشی و مسیرهای رفت و آمد آنها مشخص شده است.

به نوشته این گزارش، نیروهای اطلاعاتی یمن تلاش دارند، حجم توطئه‌ها علیه ملت این کشور و حمایت کشورهای متجاوز و در رأس آنها آمریکا از عناصر القاعده را فاش کنند.

نظر شما