شناسهٔ خبر: 46072535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون ورزش و جوانان استان خبر داد:

طرحی برای آموزش سربازان با همکاری دو نهاد در خراسان جنوبی

زهرا حمیدی

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از همکاری با جهاددانشگاهی برای برگزاری دوره‌های طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه به منظور آموزش سربازان در سال ۹۹ خبر داد.

صاحب‌خبر -

‌مهدی قناد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس تفاهم نامه‌های همکاری وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر همکاری و ایفای نقش مبنی بر فرآیند برنامه‌های طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی به منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه‌ای بین روسای جهاددانشگاهی و ورزش و جوانان خراسان جنوبی منعقد شد.

وی افزود: پس از انعقاد قرارداد با جهاددانشگاهی، این دستورالعمل در مدار اجرا قرار گرفته و برای ۸۰۰ سرباز آموزش صورت گرفت.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: سربازان پس از فراغت از سربازی با استفاده از آموزش‌های پایه و مقدماتی و حتی آموزش‌های تکمیلی که می‌آموزند، می‌توانند در مسیر خوداشتغالی حرکت کرده و کسب ‌و کارهای کوچک و خانگی خود را به کسب ‌و کارهای بزرگ تبدیل کنند.

قناد با اشاره به اینکه در سال ۹۶ تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح امضا شد و براساس آن وزارت ورزش و جوانان متعهد شد که دوره‌های ویژه‌ای را برای سربازان وطیفه برنامه ریزی کند، تصریح کرد: خراسان جنوبی در ردیف استان‌های اجراکننده قرار گرفت و مقرر شد ظرف مدت دو ماه ۸۰۰ سرباز وظیفه تحت آموزش‌های عملی و تئوری قرار گیرند که از این تعداد، ۴۵۰ نفر از سربازان ارتش جمهوری اسلامی، ۵۰ نفر از سپاه پاسداران و ۳۰۰ نفر از مجموعه نیروی انتظامی هستند.

وی اظهار کرد: آموزش‌های ارائه شده به سربازان، توسط جهاددانشگاهی طبق قرارداد منعقده شامل دو دوره «آشنایی با مهارت‌های زندگی» به میزان ۳۲ ساعت و دوره «آشنایی با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی» به میزان ۴۸ ساعت بود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه جهاددانشگاهی زمینه اجرای این طرح را برعهده گرفت، تصریح کرد: جهاددانشگاهی به واسطه ظرفیت‌های خود می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله آسیب‌شناسی و افکارسنجی دوره‌های آموزشی به ما کمک کند.

قناد با اشاره به اینکه تفاهم نامه دیگری بین معاونت جوانان ورزش و جوانان با قرارگاه مرکزی نیروهای مسلح تنظیم شده که مهارت‌های عمومی چهارگانه برعهده ورزش و جوانان است، افزود: ما ادعای اشتغال آفرینی نداریم، اما معتقدیم در مباحث مهارت‌های عمومی چهارگانه بیشترین سهم را ورزش و جوانان دارد.

وی با تاکید بر اجرای مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی، اظهار کرد: سرباز باید با حداقل‌های اشتغال آشنا شود و مهارت‌های مربوط به زندگی و مهارت‌های سواد رسانه را یاد گرفته و با مبانی حقوق و سواد مالی آشنا شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر شرایط کرونا را نداشته باشیم آموزش‌ها ۷۰ ساعته و به صورت حضوری است و گواهینامه مربوطه صادر می‌شود، در سال گذشته ۸۰۰ نفر آموزش دیده‌اند.

قناد یادآور شد: در سال جاری اجرای برنامه‌ها تفاوتی به صورت غیرحضوری بود؛ جزوات آموزشی تدوین شده که قرار است به مراکز آموزشی در کل کشور ارسال شود.

انتهای پیام

نظر شما