شناسهٔ خبر: 46066396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پایان طلسم برد خانگی ذوب‌آهن با حسینی/ ذوب‌آهن اصفهان ۲ - ماشین‌سازی تبریز صفر

گروه استان‌ها- تیم فوتبال ذوب‌آهن با هدایت مجتبی حسینی موفق به کسب نخستین برد خانگی خود با شکست ماشین‌سازی تبریز شد تا به دومین برد خود در طول لیگ امسال دست یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، در چارچوب یکی از دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس تیم فوتبال ذوب‌آهن از ساعت 17:30 امروز در ورزشگاه فولادشهر به مصاف ماشین‌سازی تبریز رفت.

روح‌الله شریفی داور این مسابقه در حالی در سوت آغاز این دیدار که به نوعی دوئل قعرنشینان است دمید که ذوب‌آهن با ترکیب شهاب گردان، سیدعبدالله حسینی، مسعود ابراهیم‌زاده، قاسم حدادی‌فر، میلاد جهانی، رضا محمودآبادی، پیمان رنجبری، مهرداد قنبری، فرشاد محمدی‌مهر،  محمد سلطانی‌مهر و مجتبی حق‌دوست به میدان رفته بود.

در آن سوی میدان نیز محمدامین رضایی، مهدی رستمی، سیروس صادقیان، مهدی مومنی، بهمن سالاری، سید ابوالفضل رزاق‌پور، منصور باقری، امیرمحمد عبادزاده، سعید حسین‌پور، حبیب گردانی و سیدمحمد ابوترابی ترکیب ماشین‌سازی در این دیدار را تشکیل می‌دادند.

ذوب‌آهن در شرایطی آماده این دیدار حساس شده بود که نیم‌فصل دوم را با شکست آغاز کرده و هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان تن به شکست داد تا نخستین تجربه حسینی بر روی نیمکت سبزپوشان با باخت همراه باشد و شرایط این تیم همچنان بحرانی باقی بماند. در آن سو، ماشین‌سازی در 3 هفته اخیر نتایج خوبی به دست آورده بود و هفته گذشته مقابل شهرخودرو تن به تساوی یک-یک داد تا نیم‌فصل دوم لیگ برتر را خوب آغاز کند. ماشین‌سازی نیز مانند ذوب‌آهن پس از پایان نیم‌فصل نخست به همکاری خود با سعید اخباری خاتمه داده و مهدی پاشازاده به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد تا هر 2 تیم با مربیان جدیدی به مصاف هم بروند.

تقابل دو تیم خیلی زود بوی گل گرفت و این مجتبی حق‌دوست بود که در دقیقه 2 دروازه ماشین‌سازی را باز کرد تا ذوب‌آهن با نتیجه یک بر صفر پیش بیفتد.

در دقایق بعدی این ماشین‌سازی بود که بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشت اما این تیم در رسیدن به دروازه ذوب‌آهن ناکام بود.

در دقیقه 14 شوت پای راست محمد سلطانی‌مهر از راه دور از بالای دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت.

در دقیقه 26 ماشین‌سازی صاحب یک ضربه آزاد شد اما ارسال سعید حسین‌پور مستقیماً در آغوش شهاب گردان قرار گرفت.

در دقیقه 27 توپ در محوطه جریمه ماشین‌سازی به مجتبی حق‌دوست رسید اما در حالی که می‌توانست به محمودآبادی پاس دهد اقدام به شوت‌زنی کرد که شوت او ابتدا به دروازه‌بان ماشین‌سازی و سپس خود او برخورد کرد و به بیرون رفت.

در دقیقه 29 بازیکنان ذوب‌آهن به سمت دروازه ماشین‌سازی حمله کردند و جهانی در محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ذوبی‌ها معتقد بودند که توپ در بین راه به دستان مهدی رستمی برخورد کرده است اما داور که اعتقاد داشت دست رستمی در حال طبیعی بوده اعلام کرنر کرد.

در دقیقه 39 و با اعلام خطای هند بازیکن ذوب‌آهن تیم ماشین‌سازی صاحب یک ضربه آزاد شد اما شوت عجیب سیروس صادقیان از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

برای نیمه نخست این دیدار یک دقیقه وقت تلف‌شده اعلام شد. در نهایت نیز نیمه اول با همان تک گل مجتبی حق‌دوست به سود ذوب‌آهن به پایان رسید.

نیمه دوم این دیدار کمی جنجالی آغاز شد و پس از تعلل ماشین‌سازی در انجام تعویض و وقفه چند دقیقه‌ای در بازی، بالاخره در دقیقه 49 آیدین قهرمانی به جای بهمن سالاری به زمین آمد و در ترکیب ماشین‌سازی قرار گرفت.

در دقیقه 54 آیدین قهرمانی بازیکن ماشین‌سازی در نزدیکی محوطه جریمه ذوب‌آهن صاحب توپ و موقعیت شد اما کمک داور اعلام آفساد کرد.

در دقیقه 62 ارسال سعید حسین‌پور به سمت دروازه ذوب‌آهن روی یک ضربه آزاد موقعیت گلزنی برای ماشین‌سازی فراهم کرد که مدافعان ذوب‌آهن این توپ را دفع کردند. در ادامه نیز شوت حبیب گردانی از بالای دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

در دقیقه 71 ذوب‌آهن صاحب یک ضربه آزاد شد و فرشاد محمدی‌مهر با یک شوت سرکش این ضربه را به طور مستقیم به تور دروازه ماشین‌سازی چسباند و یکی از زیباترین گل‌های لیگ بیستم را به ثمر رساند.

در دقیقه 72 سرمربی ماشین‌سازی 2 تعویض در ترکیب تیمش انجام داد و وحید نعمتی را به جای حبیب گردانی و علی نجفی را به جای سیدمحمد ابوترابی به زمین فرستاد.

در دقیقه 76 دارکو بیدوف به جای میلاد جهانی در ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن قرار گرفت.

در دقیقه 86 مجتبی حسینی دست به تعویض دیگری زد و دانیال مومنی را به جای قاسم حدادی‌فر به زمین فرستاد.

در دقیقه 86 شوت علی نجفی بازیکن ماشین‌سازی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت و راهی به دروازه نیافت.

در دقیقه 89 ماشین‌سازی تعویض دیگری انجام داد و رضا کریمی وارد زمین شد. همچنین داور به فرشاد محمدی‌مهر از ذوب‌آهن به دلیل تأخیر در پرتاب اوت و به مجید محافظت‌کار دستیار مجتبی حسینی به دلیل اعتراض کارت زرد نشان داد.

در دقیقه 90 دو تعویض در ترکیب ذوب‌آهن انجام شد و حسین شنانی جای پیمان رنجبری را گرفت و مجتبی حق‌دوست نیز جای خود را به حمید ملکی داد.

4 دقیقه وقت تلف‌شده برای نیمه دوم این مسابقه اعلام شد. این دیدار در نهایت با پیروزی 2 بر صفر ذوب‌آهن به پایان رسید تا این تیم به نخستین برد خود با هدایت مجتبی حسینی و اولین پیروزی خانگی خود در فصل جاری دست یابد. این دومین پیروزی سبزپوشان در لیگ امسال بود.

انتهای پیام/165/ف

نظر شما