شناسهٔ خبر: 46064645 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کدال‌نگر۱۶ اسفند۹۹/ ذوب پس از سال‌ها سود تقسیم می‌کند

این گزارش به بررسی اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال پرداخته و برخی از آن‌ها را تحلیل می‌کند. دعوت کگل به مجمع عمومی فوق العاده، انتقال «غپونه» به بازار دوم فرابورس و انتشار صورت‌های مالی ۹ماهه «غکوروش» از مهم‌ترین اطلاعیه‌هایی است که در این گزارش بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ کدال‌نگر ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.

افزایش سرمایه

«تکنار»: هیات مدیره شرکت مجتمع معادن مس تکنار پیشنهاد افزایش سرمایه ۶۲۵درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به مجمع عمومی فوق العاده داد.

«رمپنا»: شرکت گروه مپنا از ثبت افزایش سرمایه ۴۸درصدی از محل سود انباشته خبر داد.

«غشاذر»: شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی از ثبت افزایش سرمایه ۱۰۵درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد.

«خمهر»: شرکت مهرکام پارس از ثبت افزایش سرمایه ۱۵۵درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد.

«حفاری»: مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت حفاری شمال با افزایش سرمایه ۷۳درصدی از محل سود انباشته موافقت کرد.

«شفارس»: مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت صنایع شیمیایی فارس با افزایش سرمایه ۱۷۹۶درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها موافقت کرد.

اطلاعیه‌ها

«فلوله»: شرکت لوله و ماشین سازی ایران طی افشا اطلاعات با اهمیت گروه ب، اعلام کرد این شرکت در نظر دارد اصالتاً و وکالتاً تعداد ۱۱،۹۰۰،۰۰۰سهم شرکت توسعه خط لوله هامون (سهامی خاص) ، جمعاً معادل ۱۷%سهام آن شرکت را با مشخصات و شرایط مشخص بطور یک جا به اشخاص حقیقی یا حقوقی و از طریق مزایده واگذار نماید. تاریخ مزایده ۲۴اسفند ماه است.

«زفکا»: شرکت کشت و دامداری فکا اعلام کرد با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۰۰,۰۰۰میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۵۰۰,۰۰۰میلیون ریال، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۰ لغایت تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۹ است.

«شپلی»: شرکت پلی اکریل ایران طی افشا اطلاعات با اهمیت گروه ب، اعلام کرد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت شرکت و شرکتهای تابعه، با بهره گیری از کارشناسان رسمی دادگستری در حوزه های تخصصی شروع گردد. در این شرکت از سال ۹۵تا کنون تجدی ارزیابی دارایی‌های ثابت انجام نشده است.

«شمواد»: شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی اعلام کرد به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر،

تعلیق نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ادامه می‌یابد.

«خاور»: شرکت ایران خودرو دیزل طی افشا اطلاعات با اهمیت گروه ب، از مزایده با موضوع عرضه عمده ۷۷درصد از سهام شرکت تولیدموتورهای دیزل ایران (ایدم) و ۴۹درصد از سهام شرکت مهندسی و تامین قطعات ایران خودرودیزل (اپکو) خبر داد.

«تنوین»: شرکت تامین سرمایه نوین طی افشا اطلاعات با اهمیت گروه ب، از پذیرش تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند خبر داد. مبلغ این تعهد ۷,۵۰۰,۰۰۰میلیون ریال است.

«فاذر»: شرکت صنایع آذرآب اعلام کرد: پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری کدال مبنی بر صدور مجوز افزایش سرمایه، کل مبلغ افزایش سـرمایه از محل تجـدید ارزیابی طبقه ساختمان به مبلغ ۶,۴۶۹,۸۴۶میلیون ریال را در اختیار هیئت مدیره قرار داده تا پس از رفع موارد مطرح شده در مجوز افزایش سـرمایه، اقدام به انجام افزایش سرمایه از این محل نماید. لذا هیات مدیره این شرکت پیگیر مرتفع نمودن مورد مطرح شده می باشد.

«غپونه»: شرکت نوش پونه مشهد اعلام کرد، درخواست پذیرش سهام شرکت نوش پونه مشهد (سهامی عام) در فرابورس ایران، در جلسه مورخ۱۲/۱۲/ ۹۹ هیات پذیرش فرابورس مطرح و با پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به صورت مشروط موافقت شد.

«امید»: شرکت تامین سرمایه امید طی افشا اطلاعات با اهمیت گروه ب، از پذیرش تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند خبر داد. تعهد پذیره نویسی این اوراق جمعاً مبلغ ۷۵۰.۰۰۰ میلیون ریال برای دوره ۳۰ ماهه اوراق است.

«دیران»: شرکت ایران دارو طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد سهامدارانی که در تاریخ ۲۷اسفندماه هنگام تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه سهامدار این شرکت خواهند بود سود سهام عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۹۹ به آنها تعلق می‌گیرد. زمانبندی پرداخت سود اشخاص حقیقی به این شرح است: دارندگان تا سقف۱۰۰۰۰سهم از ۱۵مهر ۱۴۰۰تا ۱۵ آبان، دارندگان ۱۰۰۰۱ تا ۵۰۰۰۰سهم از ۱۶ آبان۱۴۰۰تا ۲۶آبان، دارندگان ۵۰۰۰۱ تا ۱۰۰۰۰۰سهم از ۲۷ آبان ۱۴۰۰ تا اول آذرماه و دارندگان بیش از ۱۰۰۰۰۰سهم از یکم آذر۱۴۰۰ به بعد و اشخاص حقوقی نیز در نیمه اول آذرماه می‌توانند اقدام کنند. 

«امین»: شرکت تامین سرمایه امین طی افشا اطلاعات با اهمیت گروه ب اعلام کرد: پذیرش سندیکای تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق صکوک منفعت شرکت ملی نفت ایران (سهامی خاص) با سررسید چهار ساله از تاریخ انتشار ( مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ) که مشارکت شرکت تامین سرمایه امین (سهامی عام) به میزان ۱۰,۰۰۰,۰۰۰میلیون ریال می باشد.

«وسپه»: شرکت سرمایه‌گذاری سپه زمانبندی پرداخت سود مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۹۹ را اینگونه اعلام کرد: سود سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت نام کردند، در تاریخ ۶اردیبهشت ۱۴۰۰ به حساب بانکی معرفی شده در سامانه واریز خواهد شد. باقی سهامداران نیز از ۲۰اردیبهشت تا مدت دو ماه میتوانند با مراجعه به شعب بانک سپه اقدام به گرفتن سود خود کنند. سهامدار حقوقی نیز از چهار مهر ماه می‌تواند اقدام کند.

«ونفت»: شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت طی افشا اطلاعات با اهمیت گروه ب، از مزایده با موضوع واگذاری ۷۹.۶۷درصد سهام شرکت تابعه شیمیایی نفت گستر در تاریخ ۲۶اسفند خبر داد.

«ذوب»: شرکت ذوب آهن اصفهان طی افشا اطلاعات با اهمیت گروه ب اعلام کرد: با توجه به عدم قبولی سهامدار عمده با مشارکت در افزایش سرمایه به میزان کل مطالبات و همچنین عدم قبولی سمت تعهد پذیره نویسی از سوی سهامداران عمده شرکت که این موضوع افزایش قابل توجه هزینه های مالی شرکت را در پی خواهد داشت و همچنین با توجه به اینکه شرکت از زیان انباشته خارج گردیده و بعد از سال‌ها توزیع سود نقدی در مجمع عادی سالانه را در دستور کار دارد، به دلیل اینکه منافع بیشتری از محل سود توزیعی عاید سهامداران محترم شرکت گردد، هیات مدیره لغو افزایش سرمایه پیشنهادی و اصلاحی موضوع مصوبه ۶-۲۵ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ را تصویب نمود.

«ولپارس»: شرکت لیزینگ پارسیان خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ را منتشر کرد. طبق این گزارش برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۰/۳۰، سود خالص ۷۴۲,۷۲۲میلیون ریال و سود خالص هر سهم ۳۷۱ریال شناسایی شده است.

«بالک»: شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک اعلام کرد، سهامدارانی که تا کنون مبالغ مربوط به حق تقدم استفاده نشده از محل افزایش سرمایه سال ۹۸ و همچنین سود نقدی سال ۹۸ را دریافت نکرده اند، با مراجعه به شعب بانک پارسیان اقدام به دریافت کنند.

«دیران»: شرکت ایران دارو طی افشا اطلاعات با اهمیت گروه ب، از معامله‌ای به مبلغ ۲۷۱,۳۲۶میلیون ریال با شرکت پخش البرز (سهامی عام) خبر داد.

اطلاعیه دعوت به مجامع

«شستان»: شرکت صنایع پتروشیمی گلستان، آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده که در تاریخ ۲۵اسفند ماه، با دستور جلسه انتخاب اعضای هیئت‌مدیره و تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره برگزار خوهد شد را منتشر کرد.

«دیران»: شرکت ایران دارو آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه که در تاریخ ۲۷اسفند ماه با دستور جلسه تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰برگزار خواهد شد.

«کگل»: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده که در تاریخ ۲۶اسفند ماه به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه برگزار خواهد شد را منتشر کرد.

«فن آوا»: شرکت گروه فن آوا آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده به منظور تغییر سال مالی شرکت و همچنین مجمع عمومی عادی سالیانه برای سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ به منظور استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰، انتخاب، حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامة کثیر‌الانتشار و تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره که در تاریخ ۲۵اسفند ماه برگزار خواهند شد را منتشر کرد.

«فولای»: شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده نوبت دوم که در تاریخ ۱۸فروردین برگزار خواهد شد را منتشر کرد.

گزارش‌های دوره‌ای

«سیلام»: شرکت سیمان ایلام گزارش فعالیت ماهانه ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ خود را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، در ماه بهمن ۲۱۷,۸۱۴میلیون ریال فروش داشته است.

«کیمیاتک»: شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیا تک گزارش فعالیت ماهانه یک ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ را منتشر کرد. فروش ماه آبان این شرکت طبق گزارش، ۱,۱۴۷,۱۸۷میلیون ریال است.

«غکوروش»: شرکت صنعت غذایی کورش اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ خود را منتشر کرد. طبق این گزارش درآمدهای عملیاتی ۴۰درصد و سود ناخالص ۸۳درصد نسبت به دوره مشابه افزایش یافته است. سود خالص هر سهم ۲,۶۸۲ریال شناسایی شده که نسبت به دوره مشابه ۳۴درصد کاهش یافته است. 

همچنین این شرکت گزارش فعالیت ماهانه یک ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ خود را منتشر کرد. طبق این گزارش در بهمن ماه ۶,۸۰۰,۰۰۳میلیون ریال فروش داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما