شناسهٔ خبر: 46064271 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پنجره نقل‌و‌انتقالاتی پرسپولیس باز شد

سوشا مکانی تهدیدی جدید برای سرخ‌ها

صاحب‌خبر -
با اعلام باشگاه پرسپولیس پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این تیم پس از تسویه طلب ماریو بودیمیر، مهاجم کروات سابق این تیم روز پنجشنبه باز شد. بودیمیر طبق حکم فیفا با توجه به مطالبات خود از نیم فصل دوم لیگ هجدهم و تمام فصل نوزدهم که در جریان آن پرسپولیس را اصلاً همراهی نکرد، با احتساب دیرکرد، بیش از 500 هزار یورو دریافت کرد. پس از این اتفاق سیدمجید صدری، رئیس هیأت مدیره پرسپولیس در اینستاگرام خود نوشت: «‌پرونده بازیکن کروات با تمام مشکلات پیچیده اعم از تحریم‌های بانکی و برخی بدرفتاری‌ها بالاخره بسته شد. امیدوارم از این پس با اصلاح قراردادها و حذف واسطه‌ها باشگاه با این قبیل مسائل رو‌به‌رو نشود. در ضمن از سفیر محترم ایران در کشور کرواسی آقای دکتر اسماعیلی بابت زحمات بی‌شائبه‌شان جهت حل این پرونده تشکر ویژه دارم.» مهدی ترابی که در هفته‌های گذشته به پرسپولیس پیوسته بود به‌دلیل بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی سرخ‌ها نتوانست در هفته اول و بازی با سایپا پرسپولیس را همراهی کند، حالا سرخپوشان با توجه به این موضوع، برای استفاده از مهدی ترابی در بازی با صنعت نفت آبادان (امروز) باید ITC این بازیکن را از فدراسیون قطر دریافت کنند.
ابراهیم شکوری، سخنگوی باشگاه پرسپولیس با انتشار توییتی در اکانت رسمی اش در توییتر نوشت: «ITC مهدی ترابی صادر شد. با تشکر از دبیر کل فدراسیون فوتبال قطر، همکارانمان در بین الملل فدراسیون و باشگاه که در کمتر از ۲۴ ساعت ITC را صادر کردند.»
اما سوشا مکانی تهدید کرده اگر قبل از پرداخت مطالبات او پنجره پرسپولیس باز شود، کار را به شکایت می‌کشاند. سوشا مکانی در اینستاگرامش نوشت: «بهتون برادرانه هشدار می‌دهم، هر ارگان و نهادی قدمی خلاف قوانین بین‌المللی فوتبال فیفا بردارد، استفاده از لابی و تعلقات رنگی علاوه بر شکایت به کمیته اخلاق AFC کلیه گزارش‌های این تخلف را در دادگاه عالی ورزش از طریق وکیلم ارائه داده و تبعات این کار متوجه متخلفان خواهد بود.» بر همین اساس آرش شکر ریز درباره جزئیات پرونده محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده سوشا مکانی به فارس گفت: «وی قراردادی را به‌مدت دو سال برای فصل‌های ۹۴-۹۳ و 95-94 با باشگاه پرسپولیس امضا کرد. پس از مشکلات کیفری که برای وی در دی ۹۴ ایجاد شد، با پرسپولیس سندی غیرمالی تنظیم می‌شود که البته در متن آن تعهدات مالی قید شده بود. در متن این سند آمده چنانچه بعد از امضای آن اگر سوشا مکانی دچار تخلف جدیدی شود پرسپولیس می‌تواند ۵۰ درصد از مبلغ قراردادش را کسر کند. پس از صدور رأی کمیته وضعیت هر دو طرف یعنی باشگاه پرسپولیس و من به‌عنوان موکل مکانی به رأی اعتراض کرده و این رأی به کمیته استیناف رفت.» او در ادامه بیان داشت: «در جلسه کمیته استیناف صالحی (رئیس این کمیته) از دو وکیل باشگاه پرسپولیس پرسید که سوشا مکانی پس از تخلف قبلی اش چه تخلفی مرتکب شد که دوستان جوابی به این سؤال نداشته و موکل من تخلف جدیدی را پس از امضای سند مرتکب نشده بود. سوشا به تمام تعهدات و آپشن‌های قراردادش مانند کلین شیت به تعداد معین، برد دربی و تعداد بازی‌ها را پر کرده و حتی نامه برانکو ایوانکوویچ مبنی بر اعلام رضایت از عملکردش را در اختیار داریم.» همچنین روز پنجشنبه آرمان رمضانی، مهاجم جوان تیم فوتبال سایپا پس از پشت سرگذاشتن نیم‌فصل حضور در جمع سرخپوشان، از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی جدا شد. اما شرایط بد خوزستان از نظر کرونا باعث شد تا باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای از هواداران این تیم درخواست کند از تجمع مقابل هتل و فرودگاه برای بازی این تیم با صنعت نفت خودداری کنند. در متن این بیانیه آمده است: «طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌های کشور از جمله استان خوزستان به اوج رسیده و متأسفانه شاهد موج جدیدی از ابتلای هموطنان‌مان به این بیماری در استان یادشده هستیم. از این رو، به‌منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، همچنین حفاظت از سلامت بازیکنان و اعضای تیم، درخواست می‌کنیم هواداران عزیز خوزستانی از هرگونه تجمع در فرودگاه، هتل و ورزشگاه محل برگزاری بازی اجتناب کنند.»


نظر شما