شناسهٔ خبر: 46062445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال:

آلومینیوم - سپاهان/ نگاه محرم به صدر، اراکی ها در سودای بالانشینی

از هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال تیم‌های آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان شنبه ۱6 اسفند در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف هم می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ هفته هفدهم از بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر روز دوشنبه 16 اسفندماه ماه با ۸ مسابقه در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد که در همین چارچوب دو تیم آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۵ در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به مصاف هم خواهند رفت.

آلومینیوم اراک که در اولین تجربه لیگ برتری خود بعد از یک شروع نامطلوب و البته باخت ۳ بر صفر خانگی در مقابل نساجی در هفته اول و باخت یک بر صفر در برابر سپاهان با حواشی‌ای همراه شد درنهایت موفق شد تا از هفته سوم با یک نمایش قابل‌قبول در پایان نیم‌فصل نخست در جایگاه ششم جدول رده‌بندی قرار بگیرد و تحسین بسیاری از کارشناسان را برانگیزد، چراکه آلومینیوم سازان در 16 هفته گذشته تنها متحمل سه باخت شده اند.

اراکی ها که پس از آخرین دیدار نیم فصل نخست با جدایی ناگهانی رسول خطیبی از این تیم و تغییراتی در کادر فنی در یک شوک فرو رفتند پس از انتخاب محمود خرمزی بعنوان سرمربی موقت مقداری از حواشی فاصله گرفتند و با هدایت این مربی اولین دیدار نیم فصل دوم در برابر تیم نساجی مازندران را با تساوی یک بر یک پشت سر گذاشتند، هر چند کماکان زمزمه هایی از جدایی برخی از بازیکنان این تیم و حتی واگذاری امتیاز تیم آلومینیوم موجب نگرانی هوادران شده است.

پس از پایان رقابت های هفته شانزدهم و با کسب یک امتیاز دیگر توسط آلومینیوم سازان و از طرفی با توجه نتایجی که در سایر دیدار ها رقم خورد این تیم با یک پله صعود دیگر خود را 23 امتیاز به جایگاه پنجم جدول رده بندی رقابت ها رساند.

در آن سوی میدان اما تیم بسیار خوب و مدعی سپاهان تحت هدایت مربی جوان و با اخلاقی به نام محرم نویدکیا قرار دارد که به رغم اولین تجربه حرفه ای مربیگری خود این تیم را با کسب نتایجی مطلوب در یک سیر صعودی و در جمع مدعیان اصلی قهرمانی این دوره لیگ برتر نگه داشته است.

سپاهان قهرمانی نیم فصل را با اختلاف دو امتیازی با پرسپولیس از دست داد اما با پیروزی در اولین دیدار خود در نیم فصل دوم مقابل گل گهر سیرجان و کسب سه امتیاز این دیدار از افزایش این فاصله با صدر جدول جلوگیری کرد تا کماکان با 31 امتیاز و فاصله 4 امتیازی با استقلال در رده سوم جایگاه دومی خود را حفظ کند.

رویارویی سپاهان و آلومینیوم به عنوان دو تیم با سابقه و تازه وارد در لیگ برتر با توجه به شرایط فعلی جدول جزو دیدارهای حساس هفته هفدهم خواهد بود چرا که از طرفی سپاهان برای عقب نماندن از کورس بالای جدول به پیروزی در این مسابقه احتیاج مبرم دارد و از طرفی آلومینیوم سازان برای جبران باخت در دیدار رفت و خروج از فشارهای روانی هفته های اخیر به دنبال کسب سه امتیاز خانگی این دیدار هستند.

مربی تیم آلومینیوم اراک:

توقع‌مان را از آلومینیوم منطقی کنیم/ سعی می‌کنیم جایگاه‌مان را حفظ کنیم

حسین عبدی مربی تیم آلومینیوم اراک در نشست خبری قبل از دیدار با سپاهان عنوان کرد: سپاهان یکی از تیم‌های خوب ایران است. این تیم چندین بار قهرمان ایران شده و الان در رده دوم جدول لیگ است. سپاهان قطعاً جزو سه تیم برتر ایران است. بدون شک بازی سنگینی خواهد بود، ولی با شناختی که از تیم‌مان داریم حتماً بازی خوبی انجام خواهیم داد. می‌دانیم حریف‌مان بهترین خط حمله لیگ را دارد و با آنالیزی که انجام دادیم سعی می‌کنیم نقاط قوت این تیم را کنترل و از نقاط ضعف آن استفاده کنیم.

مربی آلومینیوم اراک افزود: باز هم می‌گویم باید توقع‌مان را از آلومینیوم منطقی کنیم، ولی تلاش می‌کنیم بهترین نتایج را مانند نیم‌فصل اول کسب کنیم. تیم ما در نیم‌فصل اول نشان داد بلندپرواز است و جاه‌طلبی بازیکنان ادامه خواهد داشت. سعی می‌کنیم جایگاه‌مان را حفظ کنیم و آن را ارتقا بدهیم. یادمان باشد که ما در نیم‌فصل اول از چهار بازی اول فقط دو امتیاز به دست آوردیم و رفته رفته بهتر شدیم.

نویدکیا سرمربی تیم سپاهان:

کار سختی در دیدار با آلومینیوم اراک داریم

محرم نویدکیا سرمربی تیم سپاهان در نشست خبری قبل از دیدار با آلومینیوم اظهار کرد: اگر بخواهم واقع‌بینانه درباره بازی فردا صحبت کنم، باید بگویم مسابقه خیلی سختی خواهیم داشت. آلومینیوم در اصفهان هم روز سختی برای سپاهان رقم زد. در نیم‌فصل اول خیلی تلاش کردیم تا آلومینیوم را شکست دهیم و به همین دلیل می‌دانیم بازی دشواری در انتظارمان است.

او ادامه داد: آلومینیوم تنها تیمی است که توانسته صدرنشین لیگ برتر را شکست دهد و ثابت کرده این قابلیت را دارد که یک تیم بزرگ باشد. الان هم خودش را نشان داده و تیم پنجم جدول است که همین موضوع کیفیت این تیم را اثبات می‌کند.

این مسابقه را «علی صفایی» با دو کمک خود «حسن ظهیری» و «حسن انتظاری» سوت خواهد زد همچنین «پوریا زحمتی» داور چهارم و «حسن کامرانی فر» ناظر داوری این دیدار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما