شناسهٔ خبر: 46059149 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

اتفاقی شگفت‌انگیز در فوتبال اروپا

اتلتیک بیلبائو و بارسلونا فینالیست های کوپا دل ری ۲۱-۲۰۲۰ لقب گرفتند که هفدهم آوریل برای فتح جام در لا کارتوخا سویا تلاش خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

این دو تیم که چند ماه پیش در فینال سوپرجام با هم روبرو شدند و قهرمانی از آن تیم باسکی شد پادشاهان کوپا دل ری به حساب می آیند. بارسلونا ۳۰ جام بالای سر برده است و اتلتیک ۲۴ قهرمانی به دست آورده است. آن ها قرار است تکراری ترین فینال را در سال های اخیر برگزار کنند.

بارسلونا با کامبک هایش به دنبال نخستین جام در دوران رونالد کومان خواهد بود. آبی اناری ها در راه رسیدن به فینال تیم های کورنیا، رایو وایکانو، گرانادا و سویا را پشت سر گذاشتند. در این مسیر بازگشت های باورنکردنی و اتفاق های هیجان انگیزی رخ داد. کوپا دل ری جامی است که کومان در زمان حضورش در والنسیا فتح کرد و به قول سرمربی هلندی کسب این عنوان راحت تر است چون مسیر کوتاهی نسبت به دیگر جام ها دارد.

آخرین چالش برای بارسا، اتلتیک خواهد بود، تیمی که در سه فینال اخیر برابرشان پیروز شدند. آبی اناری ها تحت هدایت پپ گواردیولا در فصل ۰۹-۲۰۰۸ توانستند ۴ بر یک پیروز شوند و سپس در فصل ۱۲-۱۱ با سه گل حریفشان را شکست دادند. فصل ۱۵-۲۰۱۴ هم با پیروزی ۳ بر یک تیم کاتالانی به پایان رسید. با این حال در آخرین فینالی که دو تیم برابر هم قرار گرفتند پیروزی برای اتلتیک بوده است و این تیم در ژانویه سوپرجام اسپانیا را فتح کرد.

اتفاق ویژه برای اتلتیک برگزاری دو فینال کوپا دل ری در ۱۴ روز خواهد بود. ابتدا سوم آوریل برابر رئال سوسیداد قرار می گیرد تا دیدار نهایی فصل ۲۰-۲۰۱۹ را برگزار کند و دو هفته بعد در فینال فصل جاری به مصاف بارسلونا می رود. تیم باسکی می تواند یک رکورد تاریخی به نام خود ثبت کند و دو بار جام قهرمانی را در کمتر از ۱۵ روز بالای سر ببرد.

اتلتیک در راه رسیدن به فینال ژن جنگنده خاص خود را به همه نشان داد. این تیم ضربات پنالتی و وقت های اضافه را با موفقیت پشت سر گذاشت. برابر ایبیسا ۲ بر یک پیروز شد و آلکویانو را با نتیجه مشابه شکست داد. سپس به سختی از سد رئال بتیس در ضربات پنالتی گذشت (۴ بر یک) و پس از تساوی یک بر یک برابر لوانته، دیشب (پنجشنبه) این تیم را در وقت های اضافه ۲ بر یک شکست داد. اکنون مارسلینو فرصت دارد تا نام خود را در کوپا جاودانه کند. او با والنسیا آخرین سرمربی بود که فاتح این جام شد و توانست در فینال بارسا را شکست دهد. اکنون با پیروزی در دیدارهای نهایی ماه آوریل می تواند سه جام پیاپی را به نام خود ثبت کند.

برچسب‌ها:

نظر شما