شناسهٔ خبر: 46055472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سابق قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش:

برنامه‌های متنوع در کانون‌های فرهنگی هنری جوانان را به مسجد جذب می‌کند

بنیادی با بیان اینکه ضرورت دارد کانون‌های فرهنگی هنری با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب زمینه رونق مساجد را فراهم کنند، گفت: جوانان مسجدی، مساجد را به مرکز برای کسب آرامش روحی، روانی و معنوی برای مردم کنند.

صاحب‌خبر -

«محمد بنیادی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه مساجد تنها پایگاهی برای انجام اقامه نماز نیست، اظهار کرد: مساجد و کانون های فرهنگی هنری علاوه بر انجام فعالیت های مذهبی، فرهنگی و هنری باید جامع الاطراف باشند و در محورهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی وپزشکی نیز به مردم محله، روستا و شهر خدمات ارایه دهند.

 

معاون سابق قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی «ایران قوی» به عنوان یکی از طرح های موفق در شناسایی و رشد و پرورش  نیروهای متخصص و توانمند برای آینده کشور بیان کرد: اجرای این طرح علاوه برای تربیت نیرو متعهد و متخصص باید زمینه حضور همه اقشار وگروههای سنی با هر مذهب و آیینی را در فعالیت های مساجد را فراهم کند.

 

بنیادی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری افزود:این بیانیه نه تنها در کشور بلکه در کل جهان تکاپویی ایجاد کرد و ضرورت دارد که در گام دوم انقلاب جوانان با تیز هوشی، فراست، دانش و اطلاعات روز برای پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کنند.

 

 این کارشناس قرآنی اضافه کرد: خوشبختانه ما درعرصه های مختلف فناوری آوری و دانشگاهی رشد و پیشرفت قابل توجه ای داشته ایم و درگام دوم انقلاب هم به همت جوانان مسجدی و مومن و انقلابی هرثانیه یک تحول بزرگ در عرصه جهانی صورت خواهد گرفت، این مهم با باور کردن جوانان وسپردن مسئولیت ها به آنها کارساز خواهد شد، همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، میدان کار را باید به جوانان سپرد.

 

معاون سابق قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:امروز دشمنان از توانمندی و باورمندی جوانان کشورمان بیم دارند، به همین جهت سعی دارند که از طریق شبکه های مجازی، اینترنت و ماهواره آنها را از مسیر پیشرفت و علم آموزی غافل کنند، در چنین فضایی که دشمن ایجاد کرده است ما باید از این فضا بهترین استفاده را در مسیر کسب توانمندی و تعالی بهره ببریم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

 

وی بر لزوم مسجد محوری در کشور تاکید و تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری با اجرای برنامه های متنوع و جاذبه مند زمینه رونق مساجد را فراهم کنند و مساجد را مرکزی برای کسب آرامش روحی، روانی و معنوی برای مردم نمایند. از طرفی باید هیئت امنای مساجد از جوانان هم باشند، تا با بهره گیری از ایده ها وراهکارههای آنها در عرصه های مختلف به مردم خدمات ارایه دهند.

 

 

 

پایان پیام/40

نظر شما