شناسهٔ خبر: 46055412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

عملیات جنگل‌کاری در یک‌هزار هکتار از اراضی استان مرکزی کلید خورد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت : عملیات جنگل‌کاری در یک‌هزار هکتار ازاراضی این استان با همکاری وزارت نفت کلید خورده است که با تحقق آن فصلی جدید در مدیریت منابع آبی، صنعت گردشگری و بهبود اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید«علی آقازاده» روز شنبه درآیین افتتاح پارک آبخیزداری دره گردو با حضور وزیر جهاد کشاورزی، افزود: یک هزارهکتار از اراضی استان در مسیر پالایشگاه و پتروشیمی شازند تا اراک طی چهار سال اخیر درختکاری شده و با آغاز طرح جنگل‌کاری یک‌هزار هکتاری، این فصل از بهبود سرانه سبز استان تکمیل می‌شود.
وی گفت: نخستین پارک آبخیزداری استان به‌عنوان سرمایه‌ای زیرساختی در دره گردشگری گردو اراک به بهره‌برداری رسید و  ایجاد مخزن آب در این منطقه و زمینه تامین آب و آبیاری ۱۱۰ هزار اصله نهال را فراهم کرده و در فصول گرم سال دیگر دغدغه‌ای برای ابیاری فضای سبز این تفرجگاه طبیعی وجود ندارد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بیش از سه میلیون تن محصولات کشاورزی سالانه در این استان تولید می‌شود که محصولات کشاورزی نقش مهمی در تامین غذا و امنیت غذایی کشور دارند.
آقازاده گفت : اگرچه استان مرکزی بیشتر با ظرفیت‌های صنعتی شهرت یافته اما، با داشتن ۱۰۰ هزار  بهره‌بردار بخش کشاورزی ، این خطه یکی از قطب‌های مهخم کشور در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی محسوب می‌شود.

«کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه در  سفر یک‌روزه به استان مرکزی با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان در اراک ادای احترام کردند و ضمن شرکت در آیین بهره‌برداری از پارک آبخیز منطقه گردشگری گردو اراک، با نماینده ولی فقیه استان مرکزی نیز دیدار می‌کنند.

بازدید از طرح ۲ هزار هکتاری جنگل‌کاری چپقلی و توسعه باغات در اراضی شیب دار و حضور در شهرک گلخانه آوه در شهرستان ساوه و بازدید از مجموعه تولید نهال شرکت ماهان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان مرکزی است.

 ۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظر شما