شناسهٔ خبر: 46055405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای ۲.۷ میلیارد تومان طرح هادی در روستاهای مراغه

مراغه- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه گفت: هم اکنون ۹ طرح با ۲.۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح «هادی» و توسعه معابر در روستاهای این شهرستان در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

خلیل احمدیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در پنج روستا به شکل زیرسازی و آسفالت ریزی معابر و در چهار روستا نیز در قالب طرح هادی روستایی در حال اجراست.

وی ادامه داد: در این راستا، طرح زیرسازی و آسفالت ریزی در پنج روستای محسن آباد، ساروجه، حاجی باقر کندی، آق بلاغ علیا و آق بلاغ سفلی با حدود ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا می شود. 

وی اضافه کرد: همچنین طرح هادی روستایی در چهار روستای خلیفه کندی، هرق، تازه کند قشلاق و قلعه خالصه نیز با ۱.۲ میلیارد تومان اعتبار اجرا می شود.

 اجرای طرح «خانه به خانه» در روستاهای مراغه

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه همچنین گفت: در راستای خدمات رسانی به مناطق روستایی، طرح «خانه به خانه» توسط این نهاد در راستای مقاوم سازی خانه‌های روستایی در روستاهای این شهرستان آغاز شده است.

احمدیان افزود: در این طرح به جای حضور روستائیان و انجام مراحل اداری، کارشناسان این نهاد برای تکمیل پرونده مقاوم سازی واحدهای مسکنونی به روستاها مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: این طرح به منظور مقابله با کرونا آغاز شده است و در تمامی روستاهای بخش مرکزی و سراجوی این شهرستان، پرونده دریافت تسهیلات مقاوم سازی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح صاحبان خانه‌های فرسوده روستایی فقط برای عقد قرارداد به بانک مربوطه مراجعه می‌کنند و دیگر نیازی برای حضور در بنیاد مسکن نبوده و از تردد اضافی به ویژه در ایام کرونایی و طی مسیر سخت برای روستائیان پرهیز می شود.

وی افزود: در این راستا، برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۵ درصد پرداخت می‌شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما