شناسهٔ خبر: 46054408 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نقشه اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری آیت الله رئیسی/ اولین استعفا برای انتخابات ۱۴۰۰ برای کیست؟

یکی از اتاق فکرهای جریان اصلاحات درباره نحوه مواجه با آیت الله رئیسی در صورت ورود به انتخابات، دو راهبرد پیشنهادی خود را اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بولتن جهان‌نیوز به برخی لایه‌های پنهان اخبار و رویدادهای سیاسی و فرهنگی ایران خواهد پرداخت. چهل و هفتمین شماره این بولتن را در ادامه می‌خوانید:

نقشه اصلاح طلبان برای کاندیداتوری آیت الله رئیسی

آیت الله ابراهیم رئیسی در حال حاضر محبوب ترین کاندیدا احتمالی ریاست جمهوری در میان مردم در تمام نظرسنجی های صورت گرفته شده است. این در حالیست که رئیسی تاکنون به طرق مختلف مخالفت خود با حضور در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده است. با این وجود یکی از اتاق فکرهای جریان اصلاحات درباره نحوه مواجه با آیت الله رئیسی در صورت ورود به انتخابات، دو راهبرد پیشنهادی خود را به شرح ذیل اعلام کرده است:

یک: پررنگ کردن موضوعات سیاست خارجه در افکار عمومی و تلاش برای منزوی کردن موضوعاتی همچون عدالت، مبارزه با فساد و مساله طبقات محروم که نقطه قوت آیت الله رئیسی در سالهای اخیر بوده است.

دو: مطرح کردن ظریف در مقابل آیت الله رئیسی جهت دو قطبی سازی

اولین استعفا برای انتخابات ۱۴۰۰ برای کیست؟

پیش از این جهان نیوز در بولتن شماره چهل و یک خود نوشته بود: با توجه به نظامی بودن سعید محمد، فعالیت سیاسی و انتخاباتی شرایط کاری‌اش را تغییر خواهد داد. بنابراین در صورتی که حضور سعید محمد در انتخابات ۱۴۰۰ از طرف او قطعی شود، محمد به زودی باید از فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) استعفا بدهد. در همین حال بررسی های خبرنگار جهان نیوز نشان می دهد سعید محمد در افتتاح چند پروژه اخیر قرارگاه خاتم حضور نداشته است.

برخی از فعالین سیاسی معتقدند که سعید محمد به دلیل جلوگیری از شبهات انتخاباتی در مراسمات مربوط به پروژه‌های قرارگاه خاتم حضور پیدا نمی‌کند. این فعالین سیاسی همچنین معتقدند که عدم حضور سعید محمد در مراسمات قرارگاه خاتم به منزله ورود رسمی وی به انتخابات و جدی‌تر شدن استعفا از این نهاد مهم در حوزه سازندگی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری درمیان فعالین سیاسی تلقی می شود.

دردسر جدید خاتمی برای انتخابات

به اعتقاد برخی از فعالین سیاسی اعلام آمادگی مسعود پزشکیان برای کاندیداتوری انتخابات ۱۴۰۰ زمینه شکاف جدید برای اصلاح طلبان خواهد بود. به اعتقاد فعالین سیاسی حضور پزشکیان دو اشکال جدی ذیل را برای اصلاح طلبان ایجاد می کند:

الف: پزشکیان چهره‌ای غیر حزبی و حتی غیر تشکیلاتی در جریان اصلاحات محسوب می شود و چندان پایبند به نهادهای انتخاباتی اصلاح طلبان تاکنون نبوده و رویه مستقل تری نسبت به دیگر چهره های اصلاح طلب دارد. حضور پزشکیان با برنامه احزاب مهمی همچون اتحاد ملت و کارگزاران در تضاد جدی است.

ب: اصلاح طلبان نزدیک به خاتمی نظرشان به کاندیداتوری محمد جواد ظریف و علی لاریجانی است و گزینه های همچون مسعود پزشکیان مدنظر آنها نبوده است.

انتهای پیام/

نظر شما