شناسهٔ خبر: 46054407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

روحانی: سفر نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم تا جایی که ممکن است خرید اینترنتی کنند، گفت: در جلسه امروز مصوب شد، سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع شود، مردم حتما به این موضوع توجه کنند.هیچ کس برای سفر به این شهرها برنامه ریزی نکند. تغییر نام در شناسنامه شرایط قانونی خاص خود را دارد که متقاضیان با توجه به این شرایط می‌توانند برای تغییر اسم خود در شناسنامه اقدام کنند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت:  امروز شصتمین جلسه ستاد ملی کرونا برگزار شد که از یک سال گذشته جلسات، بدون هیچ تعطیلی برپا شد و در هر جلسه هم مصوباتی داشتیم؛ البته در روزهای ۲۳ و ۳۰ اسفند که روز تحویل سال است نیز جلساتی خواهیم داشت تا قدم به قدم به‌سمت کنترل این بیماری برویم.

وی افزود: در سه هفته اخیر، جز استان خوزستان که با ویروس جهش یافته کرونا از طریق مسافران کشور همسایه آلوده شده است، بقیه استان‌ها وضعیت خوبی دارند. انصافا تیم پزشکی، مدیریت استانی و همه نیرو‌هایی که برای مقابله با این بیماری بسیج شدند، زحمات بسیاری کشیدند، خود مردم هم مراعات کردند.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه غیر از استان خوزستان و کمی هم در چهارمحال و بختیاری بقیه استان‌ها شرایط خوبی دارند، تاکید کرد: خط فوت و ابتلا در اکثر استان‌ها مستقیم است و  این علامت خوبی است و نشان از تلاش همه دست اندرکاران دارد.
 
روحانی با اشاره به اینکه با اسفندماه پرجنب و جوش و ۱۵ روز اول فروردین مواجه هستیم، افزود: اسفند ماه به شب عید معروف است؛ در این ماه خرید و تردد مردم برای انجام کار‌های مرسوم بیشتر می‌شود. این باعث افزایش تردد شده و یک علامت هشدار برای ماست.  

رئیس جمهور عنوان کرد: در دو هفته اول فروردین ماه هم شرایط خاصی وجود دارد. تردد، دورهمی‌ها و سفرها زیاد می‌شود؛ از مردم خواهس می‌کنیم در ایام عید امسال از سفر صرفنظر کنند، برای مردم سخت است.در سال 98 در  ۲۵ استان سیل رخ داد و سال ۹۹ کرونا بود و امسال هم باز با بیماریکرونا روبرو هستیم، اما مردم بدانند این نکته‌ای که مطرح می‌شود برای حفظ سلامت آنهاست. 

روحانی با اشاره به اینکه سفر نکردن خیلی بهتر از سفر کردن در شرایط کنونی است، افزود: کسانی که ضرورت سفر دارند حتما پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند و عدم رعایت دستورالعمل ها ما را وارد موج چهارم می‌کند و مشکلاتی را برای اقتصاد، سلامت، زندگی اجتماعی مردم ایجاد می‌کند. نمی‌توانیم به مردم بگوییم شب عید سفر نکنید، ولی باید در تردد‌هایی که می‌کنند، رعایت فاصله‌ گذاری و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.  

وی با تاکید بر اینکه مردم تا جایی که ممکن است خرید اینترنتی کنند، گفت: در جلسه امروز مصوب شد، سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است؛ مردم حتما به این موضوع توجه کنند.هیچ کس برای سفر به این شهرها برنامه ریزی نکند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این یک سال و نیم اخیر، مردم بار روانی کرونا و خانه نشینی را تحمل کرده اند. بسیاری از کسب و کار‌ها نیز تقریبا تعطیل شده اند، در این شرایط اگر کسی می‌خواهد سفر کند، به مناطق قرمز و نارنجی نباشد و سفر به دیگر نقاط با رعایت صد درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

وی با بیان اینکه ما یک سیستم و نظام سلامت در کشور داریم که تاب آوری آن حدودی دارد، عنوان کرد: نیروی انسانی، تخت بیمارستانی و تخت‌های آی سی یو محدودیت‌هایی دارند و باید این را در تمام تصمیم گیری‌ها مدنظر قرار دهیم، مردم نیز باید این مهم را در نظر بگیرند.

روحانی با اشاره به اهمیت مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام شب عید گفت: مشکل ما این است که با یک ویروس جهش یافته مواجه هستیم و مردم فکر می‌کنند مشکلات با تولید و تزریق واکسن کم می‌شود، اما مردم باید بدانند تولید واکسن در دنیا محدودیتی دارد و امکان تولید واکسن به اندازه جمعیت دنا وجود ندارد، بگذریم که عدالتی در جهان نیست و کشور‌هایی که مشکل مالی دارند عقب می‌افتند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تولید و تزریق واکسن هم محدودیت‌هایی دارد، عنوان کرد: در یک روز تعداد واکسنی که می‌توان تهیه کرد، محدودیت دارد و تعداد روز‌هایی که واکسن برای بدن، ایمنی می‌آورد نیز محدودیت دارد.
وی افزود: از سوی دیگر نوعی واکسن هراسی هم در دنیا راه افتاده است و هر گروهی به یک واکسن حمله می‌کند؛ بنابراین نمی‌توانیم بگوییم، چون واکسن به بازار آمده از این معضل عبور کرده ایم وباز هم باید مراعات‌ها را ادامه دهیم.
روحانی با بیان اینکه باید سبک زندگی را که در این یک سال داشته ایم را برای یک سال دیگر و شاید بیشتر ادامه دهیم، افزود: متاسفانه ویروس کرونا جهش یافته و انواع متعددی دارد. هر روز یک نوع ویروس با جهش خاص رواج می‌یابد و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینگه عده زیادی هستند که دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند و در منزل هستند، گفت: ما باید به فکر آن‌ها باشیم. مخصوصا صداوسیما و فضای مجازی برای پرکردن اوقات آن‌ها خصوصا در ایام عید نوروز برنامه ریزی کند تا پایان سال و آغاز سال جدید به گونه‌ای باشد که توام با سختی‌ها و مشکلات و بستری در بیمارستان نباشد.

روحانی با اشاره به اینکه برخی استان‌ها مقصد سفر هستند، گفت: در استان‌های مقصد باید یک بسیج عمومی صورت دهیم و مراقبت کنیم تا فاصله‌ها و دستورات بهداشتی رعایت شود. استاندار، تیم پزشکی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و هلال احمر باز هم مراقبت کنند تا عید و نوروز خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما