شناسهٔ خبر: 46054252 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شهرداری با شعار «تهران شهری برای همه» برای زیبایی محله‌ها دست به کار شده است

استقبال از بـهار در شـمیران

شمارش معکوس برای پایان سال ۱۳۹۹ شروع شده است و شهرداری مناطق دست به کار شده‌اند تا خیابان‌ها و کوچه‌ها را برای استقبال از بهار آماده کنند.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین_شهره کیانوش راد: نیروهای خدماتی با تلاش شبانه‌روزی رنگ‌آمیزی دیوارها، نرده‌ها و لکه‌گیری خیابان‌ها را با شعار تهران، شهری برای همه انجام می‌دهند تا پایتخت نونوار شود. افزایش نشاط و شادابی و کاهش هزینه‌های نگهداشت رویکردهای مهم شهرداری در طرح‌های زیباسازی استقبال از بهار ۱۴۰۰ است.  

بازارها و میدان‌های تره‌بار یکی از مراکز شلوغ و پر تردد در روزهای پایانی سال است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از ضرورت‌هایی است که توسط شهرداری‌های مناطق برای حفظ سلامتی شهروندان و قطع زنجیره کرونا انجام می‌شود. ضدعفونی کردن و الزام فروشندگان به استفاده از ماسک یکی از کارهایی است که طی یک سال گذشته مورد توجه مسئولان خدمات شهری بوده و همچنان با جدیت دنبال می‌شود. از چند روز دیگر نیز با برپایی سفره‌های هفت‌سین حال و هوای بازارهای میوه و تره‌بار بهاری می‌شود. رسیدگی به مراکز اسکان کارگری، رنگ‌آمیزی کیوسک‌های مطبوعاتی، سرویس‌های بهداشتی و المان‌های شهری از کارهای انجام شده شهرداری منطقه یک برای استقبال از سال ۱۴۰۰ است.  
 

استقبال از بـهار در شـمیران

حصارهای کارگاهی ناحیه ۷ در آستانه سال نو بازپیرایی می‌شود. «علی باقری» شهردار ناحیه ۷ منطقه یک می‌گوید: «در ادامه طرح نگهداشت شهر با محوریت ساماندهی نمای شهری، اداره شهرسازی این ناحیه با همکاری شهربانان به‌صورت مستمر و روزانه در گشت‌های میدانی نظارت بر حصارهای کارگاهی را در دستور کار دارد که در این زمینه پیرو پیگیری‌های صورت گرفته، مالک ملکی در خیابان آقابزرگی، خیابان استانبول، رزم آزما به بازپیرایی حصار کارگاهی با الگوی تهران، شهری برای همه پرداخت.»
 

استقبال از بـهار در شـمیران

رنگ آمیزی نرده ها و المان های شهری، نصب پرچم  و استفاده از بنرهایی با مضمون هشدارهای بهداشتی بخشی از کارهای شهرداری منطقه با هدف زیباتر شدن شهر برای استقبال از بهار است.  رنگ آمیزی ۲۷۰۰۰ متر مربع از حفاظ‌های بزرگراه ارتش
با هدف ارتقای زیبایی بصری در این محدوده شرق منطقه یک در حال انجام است

استقبال از بـهار در شـمیران

نهال رایگان بین شهروندان شمال تهران توزیع می‌شود. «وحید اسمعیلی» رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه یک می‌گوید: «در طرح استقبال از بهار، توزیع نهال رایگان شامل نهال‌های مثمر از جمله سیب، گوجه سبز، آلو و... و. بین شهروندان در بوستان‌های نیاوران، قیطریه و گلریزان به همراه بروشور نحوه کاشت و نگهداری از ۹ اسفند ماه آغاز شده است. طرح جهادی نگهداشت فضای سبز بزرگراه شهید چمران و شهید مدرس، نظافت، کندوکوب و رسیدگی به درختان و فضای سبز این بزرگراه‌ها با به کارگیری ۹۲ کارگر با ادوات و تجهیزات در بزرگراه چمران و مدرس در حال انجام است.»

استقبال از بـهار در شـمیران

خیابان ولی‌عصر(عج) با تخم‌مرغ‌های رنگی به استقبال از بهار می‌رود. «راضیه کمانی» رئیس اداره زیباسازی منطقه یک با تشریح طرح‌های استقبال از بهار در شمیران می‌گوید: «زیباسازی معابر و خیابان‌های منطقه یک با هدف ایجاد نشاط و شادابی انجام خواهد شد. امسال هنرمندان با حضور در محوطه باغ فردوس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های نوروزی را طی ۲ روز انجام می‌دهند.

خیابان ولی‌عصر(عج) قرار است سال ۱۴۰۰ ثبت جهانی شود. به همین دلیل تلاش می‌شود این خیابان با طرح‌ها و برنامه‌هایی متناسب با این موضوع زیباسازی شود. تخم‌مرغ‌های رنگ شده هفته پایانی اسفند ماه درحدفاصل پارک وی تا میدان قدس جانمایی می‌شود. آذین‌بندی خیابان‌ها برای استقبال از نوروز و میلاد امام زمان(عج) در فروردین ماه از برنامه‌های ویژه استقبال از بهار ۱۴۰۰ است.»

نظر شما