شناسهٔ خبر: 46054190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل تاکید کرد:

لزوم بسترسازی جهت ارائه موسیقی اصیل و متعالی ایرانی- اسلامی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: موسیقی سنتی و اصیل در مقابله با تهاجم فرهنگی نقش مهمی دارد لذا بستر سازی جهت ارائه موسیقی اصیل و متعالی ایرانی- اسلامی در جامعه بیشتر از هر زمانی ضروری به نظر می رسد.

صاحب‌خبر -

سعید ضابطی در حاشیه دیدار با استاد احمدرضا جعفری فرد بیدگلی هنرمند ساز و آواز سنتی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان   در آران و بیدگل، گفت: موسیقی سنتی از هنرهای نافذی است که در آرامش و تسکین مخاطب تأثیرگذار بوده و با روح و روان مخاطب عجین است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: موسیقی سنتی و اصیل در مقابله با تهاجم فرهنگی نقش مهمی دارد، لذا بستر سازی جهت ارائه موسیقی اصیل و متعالی ایرانی- اسلامی در جامعه بیشتر از هر زمانی ضروری به نظر می رسد.

 

ضابطی به جایگاه هنر در جامعه به ویژه ارزش و منزلت هنرمندان در میان شهروندان اشاره کرد و توجه ویژه به جامعه هنری بویژه هنرمندانی که در شرایط فعلی به علت شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شده اند و نتوانسته اند همچون گذشته فعالیت کنند لازم و ضروری است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: احمدرضا جعفری فرد بیدگلی از هنرمندان توانمند در حوزه موسیقی سنتی از  فرهیختگان و دبیران با سابقه شهرستان آران و بیدگل است که نردیک به دو دهه در زمینه سازهای تار، سه تار و آواز سنتی فعالیت می کند و تاکنون اجرای سنتی متعددی را به همراه گروه خود در شهرستان های مختلف داشته است./

پایان پیام/513

نظر شما