شناسهٔ خبر: 46053928 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیش‌بینی افزایش ۵ دلاری قیمت نفت برنت

بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت نفت برنت را در سه ماهه سوم به میزان ۵ دلار در هر بشکه افزایش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا به نقل از رویترز؛ گلدمن ساک پس از آنکه اوپک و متحدانش میزان تولید را بدون تغییر نگه داشتند، پیش بینی قیمت نفت برنت را برای سه ماهه دوم و سوم به میزان هر بشکه ۵ دلار افزایش داد. این بانک وال استریت در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت برنت را ۷۵ دلار در سه ماهه دوم و هر بشکه ۸۰ دلار در سه ماهه سوم پیش بینی می کند.

در سال های اخیر تولیدکنندگان نفت شیل ایالات متحده به سرعت به افزایش قیمت نفت واکنش نشان داده و با کاهش تولید عربستان و سایر تولیدکنندگان بزرگ، سهم بازار را به دست آورده اند، اگرچه آنها از زمان همه گیری در سال گذشته که تقاضای نفت کاهش یافت، تولید آنها نیز افت کرده است.

روز پنج شنبه اوپک پلاس پس از تصمیم گیری در مورد شکننده بودن بهبود تقاضا از همه گیری کرونا، موافقت کردند که تا ماه آوریل میزان تولید خود را تغییر ندهند.

گلدمن اعلام کرد: راهبرد تولید اوپک به دلیل غیر منتظره و ناگهانی بودن آن کار می کند. با توجه به تعادل عرضه و تقاضا به روز شده ما که به ذخایر OECD  اشاره دارد و این ذخایر تا پایان سال جاری به کمترین سطح از سال ۲۰۱۴ می رسد، ما معتقدیم، اکنون مشخص شده که اوپک پلاس در واقع یک استراتژی دقیق بازار نفت را دنبال می کند.

این بانک پیش بینی اوپک از میزان تولیدش را در ۶ ماه گذشته ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و اعلام کرد ایران، نفت شیل و تولید غیر اوپکی ها احتمالا تا نیمه دوم ۲۰۲۱ همچنان تغییری در قیمت ها ایجاد نکنند و این امر به اوپک اجازه می دهد تا به سرعت بازار نفت را متوازن سازد.

این بانک پیش بینی تولید اوپک پلاس خود را طی ۶ ماه آینده ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و گفت که نفت شیل، ایران و غیر اوپکی ها احتمالاً تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱  در قیمت ها تغییری نمی دهند و به اوپک پلاس اجازه می دهد تا به سرعت تعادل دربازار نفت را برقرار سازد.

روز جمعه معاملات آتی نفت خام برنت با ۱.۲ درصد افزایش به ۶۷.۵۷ دلار در هر بشکه رسید و معاملات آتی نفت خام وست تگزاشس اینترمدیت با ۱.۲ درصد رشد به ۶۴.۶۰ دلار در هر بشکه رسید.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما