شناسهٔ خبر: 46053865 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رییس دانشگاه:

نخستین مورد مثبت کرونای انگلیسی در سبزوار تایید شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نتیجه آزمایش یک نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به ویروس انگلیسی کرونا که از این شهرستان به تهران ارسال شده بود، مثبت اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا سبزوار، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نتیجه آزمایش یک نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به سویه انگلیسی ویروس کرونا که از این شهرستان به تهران ارسال شده بود، مثبت اعلام شد.

دکتر علیرضا مسلم با بیان اینکه بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی هم‌اینک تحت نظر قرار گرفته است در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار کرد:همه اعضای خانواده این بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در سبزوار، در قرنطینه به سر می‌برند.

وی افزود: قدرت سرایت ویروس انگلیسی کرونا نسبت به ویروس چینی بسیار بیشتر است بطوری که شدت علائم بیماری و احتمال مرگ ناشی از آن افزایش یافته است.

رییس دانشگاه گفت: راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش ‌یافته انگلیسی آن "استفاده از ماسک طبی صورت، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست ‌و شوی مکرر دستها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات" است.

دکتر مسلم ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن سال نو و تعطیلات عید نوروز، از همه شهروندان تقاضا می‌شود نه تنها از رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر و تجمع در فروشگاهها و مراکز خرید به شدت پرهیز کنند بلکه هر برنامه‌ای را برای سفر لغو نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بیان داشت:هرگونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه‌ساز موج جدید شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

به نقل از وبدا، مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹در نظر گرفته شده است.

نظر شما