شناسهٔ خبر: 46053645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسلامی: ایران آماده گسترش همکاری های حمل و نقل با عراق است

تهران – ایرنا – «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد که تهران آماده توسعه و تقویت همکاری ها و مناسبات در حوزه حمل و نقل با عراق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزیران راه و شهرسازی و حمل و نقل ایران و عراق امروز (شنبه) در سفر به بغداد در نشستی بر گسترش همکاری ها میان دو کشور همسایه در بخش راه، شهرسازی و حمل و نقل تاکید کردند.

این نشست در ادامه سفر صبح امروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی به بغداد و دیدار با «ناصر الشبلی» وزیر حمل و نقل عراق برگزار شد.

وزارت حمل و نقل عراق با انتشار بیانیه ای درباره این نشست نوشت که ناصر الشبلی از همتای ایرانی خود و هیات همراه وی استقبال کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد گسترش همکاری های مشترک در زمینه های گوناگون حمل و نقل رایزنی و گفت وگو کردند.

وزیر حمل و نقل عراق گفت که در نشست با وزیر ایرانی و هیات همراه تحکیم روابط و همکاری های مشترک میان عراق و جمهوری اسلامی ایران با هدف بهره مندی از تجربه ها و توانایی های فنی تهران در حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی بحث و تبادل نظر شد.

وزیر راه شهرسازی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار بر آمادگی کشور کشورمان برای گسترش همکاری های مشترک و تقویت پیوندهای دو کشور همسایه تاکید کرد.

اسلامی افزود که حمل و نقل یکی از اصلی ترین و مهم ترین حوزه ها و  شریان های رونق اقتصادی و بازرگانی میان دو کشور است.

نظر شما