شناسهٔ خبر: 46053449 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هانی‌زاده:

سفر پاپ به عراق برای پاسداشت سیاست‌های مرجعیت این کشور است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مرجعیت در عراق فارغ از نگاه‌های طایفه‌ای، در راستای حفظ امنیت این کشور و مردم آن گام برداشت. سفر پاپ فرانسیس به عراق برای پاسداشت واتیکان نسبت به سیاست‌های مرجعیت عراق است.

صاحب‌خبر -

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد سفر پاپ فرانسیس به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی اظهار کرد: سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به بغداد در شرایط فعلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا در جریان آن قرار است پاپ با رهبر بزرگ شیعیان جهان، آیت الله العظمی سیستانی دیدار کند.

وی افزود: دیدار پاپ با آیت الله سیستانی حاوی پیامی مهم برای ملت‌های منطقه و جهان است؛ زیرا این نشان دهنده همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان مختلف منطقه و جهان بوده و واتیکان در نظر دارد در طی سال‌های آینده رابطه خود را با ملت‌های شرق تقویت کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: عراق طی سال‌های اخیر درگیر بحران‌های شدید امنیتی بوده و کشته شدن مردم مسیحی و مسلمان در آن نشان می‌دهد که گروهک‌های تروریستی فرقی میان ادیان قائل نیستند؛ بر همین اساس، مرجعیت عراق تمام توان خود را برای حفظ جان مردم به کار گرفت و در این راه هزینه‌های سنگینی را متقبل شد. شهید ابومهدی المهندس و شهید قاسم سلیمانی از جمله افرادی بودند که تمام توان خود را در جهت حفظ امنیت این کشور به کار گرفتند.

هانی زاده تصریح کرد: عراق کانون همزیستی مسالمت‌آمیز تمامی ادیان الهی است و بر همین اساس، سفر پاپ فرانسیس به عراق در راستای قدردانی وی از تلاش‌های مرجعیت این کشور است؛ زیرا مرجعیت در عراق فارغ از نگاه‌های طایفه‌ای، در راستای حفظ امنیت این کشور و مردم آن گام برداشت. این سفر به منظور پاسداشت واتیکان نسبت به سیاست‌های مرجعیت عراق است.

نظر شما