شناسهٔ خبر: 46053267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۱۸اسفند بهارکانون های مساجد//

درخشش کانون مسجد روستای اومال نکا در هفتمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ایران

کارگر اومالی از درخشش کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) مسجد روستای اومال نکا در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران خبر داد و گفت: کانون حضرت علی اکبر(ع) مسجد روستای اومال نکا از جمله راه یافتگان به مرحله نهایی در این جشنواره هستند.

صاحب‌خبر -

«آمنه کارگر اومالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در نکا اظهار کرد: در آستانه سالگرد تاسیس کانون های مساجد، کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) مسجد روستای اومال نکا با درخشش دیگر و قرار گرفتن در زمره روستاهای دوستدار کتاب نشان داد که کانون های مساجد د رحوزه های مختلف فرهنگی، هنری و دینی سرآمد هستند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) مسجد روستای اومال نکا افزود: از استان مازندران بیش از ۱۸۰ روستا در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران شرکت کردند که ۹ روستا از استان مازندران به مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافتند که کانون روستای اومال نکا هم یکی از روستاهای راه یافته به مرحله نهایی است.

 

وی خاطر نشان کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی علاوه بر تاثیر در ارتقای دانش و آگاهی جامعه در توسعه متوازن و نیز دستیابی به توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز تاثیر گذار است و نهادنیه کردن فرهنگ مطالعه در روستاها می تواند گامی مهم برای توسعه فرهنگ در روستاها باشد.

 

کارگر اومالی گفت: کانون های مساجد در حال تربیت نسل آینده هستند و باید از این ظرفیت به خوبی بهره مند شد و تشویق نوجوانان و جوانان به سمت کتاب و کتابخوانی بصورت ویژه برنامه ریزی شود. که در این راستا با قوت و برنامه ریزی منسجم وارد عمل شده ایم.

 

وی از درخشش کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) مسجد روستای اومال نکا در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران خبر داد و یادآور شد: کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) مسجد روستای اومال نکا از جمله راه یافتگان به مرحله نهایی در این جشنواره بود.

 

مدیر مسئول کانون حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت خوبی که در روستاها دارند می توانند برای ترویج روحیه کتابخوانی در روستاها  گام های موثری بردارند.

پایان پیام/175

نظر شما