شناسهٔ خبر: 46053050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۱۸ اسفند، پیوند جوانان با مساجد

برنامه ریزی برای فعال‌تر شدن کانون های مساجد شهرستان ایجرود در دستور کار است

پیشکاری با اشاره به اینکه ایجرود یکی از شهرستان محروم استان زنجان است، گفت: در راستای فعال تر شدن کانون های مساجد این شهرستان برنامه هایی برای سال آینده پیش بینی شده است. ‌

صاحب‌خبر -

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان ضمن تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با هدف مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان در جوار مساجد تاسیس شدند.

 

احسان پیشکاری با یادآوری اینکه در شهرستان ایجرود تنها هشت باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد، گفت: براساس رایزنی های انجام شده درصدد افزایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان خواهیم بود.

 

وی با یادآوری اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است تا از افرادی که توانایی مدیریت کانون های مساجد را دارند دعوت به همکاری شود، گفت: به همین منظور افراد توانمند در این عرصه شناسایی و ادامه فعالیت کانون های مساجد با این افراد ادامه خواهد داشت.

 

پیشکاری با اشاره به اینکه شیوع کرونا بر محدودیت فعالیت کانون های مساجد این شهرستان افزوده است، ادامه داد: این شهرستان دارای دو شهر است و مابقی روستایی هستند و بسیاری از روستاهای این شهرستان با مشکل اینترنت دست و پنجه نرم می کنند.

 

وی عدم وجود زیرساخت های لازم در این شهرستان را یکی دیگر از دلایل فعالیت کم کانون های مساجد این شهرستان عنوان کرد و گفت: در برهه ای که بسیاری از فعالیت ها مجازی شده است، نبود اینترنت موجب شده تا این شهرستان در این عرصه نیز حرفی برای گفتن نداشته باشد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود ادامه داد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان و وضعیت قرمز کرونایی، بسیاری از مساجد این شهرستان در بیشتر ماه های سال تعطیل بوده از اینرو فعالیت مساجد این شهرستان نیز کمرنگ است.

به گفته پیشکاری، برنامه ریزی شده است تا در سال آینده با جدیت به مقوله کانون های مساجد شهرستان ورود کرده و تعداد این کانون ها را افزایش دهیم.

پایان پیام/73

نظر شما